22 nov. 2011

She whispers to me....



Sitter och chillar lite på rummet nu efter dagens utflykt till Hyde Park/Bayswater.
Lina hade intervju och jag och Victor gick och kollade i second hand-affärer och ja, jag hittade 3 plagg.... Som inte var så billiga trots second hand.... Usch vad jag är dum, men det var så fint och ropade mitt namn.... Det blev en klänning, ett par "grövre" shorts och en stickad herrkofta.

Vi var även på organiska butiken och handlade bra basvaror som håller sig ett tag, typ honung. Visst, det är lite dyrare, men hjälper det miljön så är det verkligen värt det. Vill försöka äta mer veganskt också så jag funderar på om man kan hyvla tofu och ha på knäckebröd istället för ost till exempel? Med lite grönsaker som piffar upp, det känns som om det borde funka.
Ska i alla fall skärpa mig och börja äta soyayoghurt till frukost som vanligt och lyxa till det med bröd på helgen, vill så himla gärna baka eget! Det kanske man ska försöka hinna med?
Då vet man vad som är i också, fryser man ner det borde det ju hålla.

Dagens bästa hittills:
- Min kofta
- Laleh och låten över (måste mysa ner mig med lördagens avsnitt av så mycket bättre snart!)

Dagens sämsta hittills:
- Att en jävla klant till expedit ger mig FEL batterier till en väckarklocka jag köpte så jag inte kan få igång den? Jävla idiot, stryk skulle hon ha.
- Att Josefine inte kan hålla i pengar.

Ska ha noll-princip nu och inte köpa någonting tills på fredag då det eventuellt blir fredagsmys.
Nu måste jag verkligen gå och kissa innan jag ska ut och powerwalka och få ur mig lite energi, känner mig lite stressad och gnällig just nu. Viktigt med egentid också :)
Puss <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag såg i ett tidigare inlägg från din blogg att du har en grå kappa från bikbok (petra coat). Jag tänkte höra om du är intresserad av att sälja den? :) Jag betalar självklart bra! Hör gärna av dig på sarafriman@hotmail.se!

/Sara