10 nov. 2011

Shut down.

Ne-e. Börjar dagen med att spilla ut kaffe över hela min dator, in över tangenterna och hela köret... Den står på tork nu. Har inte vågat starta den än för jag är rädd att jag får ett nervöst sammanbrott i så fall om det visar sig att den inte vill starta igång...
Men det är bara att svära lite, ta ett djupt andetag och kuta efter papper, handdukar och disktrasor och försöka rädda det gamla skrället, har verkligen inte råd att köpa en ny dator nu men måste jag så får jag väl bita i det sura (läs: dyra) äpplet.

Sitter på mammas dator nu och läser om små hundraser. Vill antingen ha en Papillon men har även fått för mig att jag vill ha en sån där liten luddig boll till hund! :D En liten ska det i alla fall vara så jag kan bära på den och så att andra människor inte blir rädda för den och ev. kan ställa upp som hundvakter om det vore så.
När vi hade en stor Leonberger (se bild HÄR) var det typ två människor i hela vår familjs vänskapskrets som kunde ta hand om henne och hon var så himla stark så man var alltid tvungen att ha med massa godis när man var ute och gick för annars drog hon bara iväg. Älskade Wilma <3 Dock inte henne på bilden men hon var ganska lik den hunden i färgen.

I alla fall sitter jag och surfar runt lite, vill ha en liten vovve! Och kan tänka mig att ta över en också som bor på hundhem så blir det lite billigare för mig och mycket bättre för hunden, såklart det kanske är lite tråkigt att inte ha den från valpstadiet men ah. Vi får se. Vill i alla fall skaffa en hund tills jag börjar plugga så jag slipper bo ensam och har någon som tvingar mig att gå ut haha :)
Vi får se hur det blir. Ska fortsätta kolla runt lite nu men typ en sån här liten bebis hade ju inte varit fel:

Mimimimimimi, så himla puttenuttig och fluffig <3

Puss <3

Inga kommentarer: