27 dec. 2011

It was Christmas time!



Dagens drog: Denna låt och rederiet.

Perfekt återhämtning efter en underbar julhelg i Holland!
Tack Moa, Mimmi, Victor, Ann, Lina, Ruben, Manfred, Olle, Julian och årets Joker - LENNART!
Ingen glömd hoppas jag?

Jag och Lina åkte tidigt på lördagsmorgonen efter att festat loss på baren med Nick, George och Meg. Vi tog taxi till bussen och åkte till Stansted där vi käkade lite frukost innan vi som vanligt somnade framför TV-skärmarna och fick springa till gaten.
När vi landat i Eindhoven tog vi buss och tåg till Arnhem och gick och handlade lite vin och frukt och la i en fantastiskt fin trälåda som vi fick tag i av en ren slump! Med HÖ! (Bild kommer.)
Knackade på hemma hos Moa i Arnhem och kom rakt in i julstök och matlagning, mysigt värre!
Kramkalas, dusch och köpa julklappar, sen åt vi SÅ GOD MAT klockan 6 när Lennart kom, haha. "Här kommer Lennart, han är på G" spelades flitigt inför Lennarts ankomst.

Efter maten hade jag och Lina filmvisning - Film kommer! Sen började vi öppna berget av julklappar! Oh så trevlig kväll. Dock gick jag och la mig ganska tidigt dels pga magont och dels pga av trötthet eftersom jag och Lina typ inte sovit någon på 2 dygn. Vaknade upp utsövd efter 10 timmar.

Söndag morgon och resten av förmiddagen tillbringades framför datorn och Rederiet på youtube! Hade helt glömt bort vad spännande det programmet var! Ojojoj, vilka intriger. Där satt vi klistrade tills det blev en liten promenad, massa mer mat och fest på kvällen med Spotify och Intro-tävlingar, haha.
Så kul. Till slut var det bara jag, Olle och Julian som inte hade däckat än men då gick jag och la mig... Haha.

Söndagen var också en riktig mysdag med ännu mer god mat och Rederiet.
Note to self: If you are cooking a lot of food for 10 persons on xmas Eve, you will have food for 3 days, even though 10 people eat 4 times a day, 4 portions at a time.

Kl 15 började jag och Lina dra oss, gick förbi Ruben och sa hejdå, kramade alla hemma hos Moa och satte oss på tåget. Var i vääääldigt god tid och resan till Clapham North tog allt som allt 8 timmar tror jag pga all jäkla väntan, särskilt med flygbussarna från Stansted in till Liverpool street.
Väl där hittade vi i alla fall en buss som tog oss till ett pizzahak. Ja, ni läste rätt.
Efter 3 dagar av att enbart feta oss med julfat, massa choklad, chips, vin och dricka så avslutar vi julen med en slabbig veggieburgare och ännu slabbigare pommes frites för 3 pund.

Nu ska jag slänga upp lite bilder och göra mig redo för stan! Är så glad att min förkylning äntligen känns bättre också, wiie. Sömn is the shit!

Puss alla <3

Inga kommentarer: