13 dec. 2011

Countdown...

Godkväll, eller natt kanske.

Här blåser det som bare! Helt sjukt. Regnar gör det också och det är riktigt ruskväder nu trots att det var strålande sol när jag vaknade imorse... Hade massa konstiga drömmar inatt om jag bodde i London, men var i en annan lägenhet med mamma och pappa som vi alla skulle flytta ur, fast jag bodde inte där (tror jag). Och jag var jättestressad för jag var tvungen att packa allt innan ett speciellt klockslag samtidigt som jag var jätteledsen att vi skulle flytta ut ur vårt lilla hus... Ja. Rörigt var det och jag vaknade flera gånger pga att jag var stressad för detta, haha.

Sen bar det i alla fall iväg till jobbet där jag var superduktig och städade och gjorde i ordning. Slutade redan kl 5 och åkte hem för att ta en sväng till Brixton och kolla in shoppingutbudet (- Litet). Men det fanns ett Lidl så där handlade vi loss. Vi hittade även en 1-pund-butik där man fick allt för en pund så lite fick vi allt handlat. Nu behöver jag minsann inte köpa mat på länge i alla fall. Hoppas jag. Eller, jag får väl helt enkelt vara kreativ med alla mina konserver och linser. Skärpning Josse.

Nu har jag precis öppnat ännu ett paket som mamma har skickat på posten! Jag har världens bästa familj! Ni är så söta så jag dör och grinar och skrattar på samma gång. Fick ett otroligt fint julkort där alla hade skrivit en liten hälsning, önskar jag själv kunde vara bättre på att göra det samma, skicka brev och höra av mig! Förlåt! Trots att jag saknar er alla hemma i Sverige så otroligt mycket suger jag på att höra av mig men allt känns fortfarande lite rörigt med rutiner och jobbet tar mycket tid. Ska jobba alla dagar fram till lördag varav 4 av dem är afds. Borde ta med mig datorn till jobbet och vara social på rasterna kanske...
Jag ska i alla fall sätta mig och skriva julkort imorn :)) Ska leta upp adresser nu till de lyckliga, haha. Får se om man kanske kan hitta något litet roligt att skicka med, typ pins?

Nej, ska sätta lite fart nu. Ska upp tidigt imorn för att åka på intervju för National Insurance Number. Har inte riktigt koll på vad det är men någon slags försäkring i alla fall i samband med jobb tror jag.

Puss på er alla där hemma, i miss you all so much! <3


Yes I'm walking, yes I'm walking...
(Bild tagen av mig sommren 2011 i Bengtsfors)

Inga kommentarer: