6 dec. 2011

A sugar baker...?


Hahaha. Den här låten piggar upp min trötta måndagskväll. För nu har sockerkickarna övergått till trötthet och illamående. Uschamejen.

Har i alla fall varit duktig tjej idag. Känner mig som en hemmafru igen, ah.
- Har städat köket. TVÅ gånger. Första gången var frivilligt. Andra gången icke frivilligt.
- Gick promenad, dock inte så hemmafruigt.
- Klädde på mig osv. Nödvändigt.
- Åkte till Notting Hill med Vicke och hans moder.
- Hittade julkort, så fina!
- Gick på en pub och drack öl. Kände mig i princip dragen. (Jag bli full på öl, jag blir full på en öl...)
- Åkte hem. Somnade typ på tuben.
- Gick och handlade dyr mat.
- Lagade MASSA mat. Matlådor som jag ska äta när jag kommer hem från jobbet och hungrar. DUKTIGT!
- Multitaskade på samma gång pasta som jag möla i mig. Med hummus och bönor.
- Packade in all min mat.
- Diskade.
- Krossade ett glas. Därav den andra, ofrivilliga städningen. Suck.
- Öppnade och åt massa SVENSK pepparkaksdeg innan jag...
- Bakade pepparkaksknappar.

Så nu mår jag illa och vill helst spy.
Men jag känner mig duktig i alla fall och trots att jag blev lite emo idag pga av att julstämningen gör en så himla sentimental och vill bara kura ihop mig hemma hos mina päron, så kämpar jag vidare.
Imorn ska jag jobba. Ser fram emot det! Sen ska jag skaffa kompisar.

Puss på er <3

Inga kommentarer: