22 jan. 2012

Från Emo-kid till framtidsdrömmar.

När jag blir stor ska jag driva mitt eget ekologiska, vegetariska/veganska café. Ha en egen gård och vara min egen leverantör av så mycket som möjligt!
Jag ska ha en ko, en get, får, höns och en vovve. Kanske en katt.
Jag ska leva i en idyll, driva mitt eget företag. På landet någonstans men ändå nära en stad så folk har lätt att hitta mig.
All inredning ska vara second hand, auktioner och loppis-fynd. Serviserna får helst vara udda, blanda gammalt och nytt.
Mina väggar ska vara täckta av mina foton, så mitt café blir mitt galleri på samma gång.
Jag ska ha en liten uteservering och servera hemmagjord saft, kaffe och ha hundra olika organiska te-sorter i glasburkar. Hembakta småkakor, smörgåsar på hembakt, nyttigt bröd. Och allt i liten skala. Allt ska vara gjort med kärlek. Klyscha, men i mitt fall ska det stämma.
Jag ska ha afternoon tea med scones, sylt och ost från min lilla ko och min get. Som jag ystat själv förra året och lagrat någonstans på min gård.

Denna norska konstnär, vars galleri vi besökte när vi var i Selje på Norges västkust har onekligen inspirerat mig. http://www.amdam-art.no/#cid=1 Helt fantastisk miljö. Såhär vill jag bo. Fast i sverige. Går det?


Ska återkomma med inspirerande foton snart. Ska bara hitta dem först.
Puss <3

2 kommentarer:

Rebecca sa...

åååh så himla underbart det låter!! själv skulle jag kunna åka ut till den engelska landsbygden och ha en egen inredningsbutik. <3

Josefine sa...

Ja eller hur! Ska vi slå våra kloka huvuden ihop kanske och inreda varsin sida av en vacker gammal lada med tillhörande hus, så kan all inredning i huset vara till salu? :)
<3 Puss på dig!