18 jan. 2012

Keep calm and carry on!

God morgon!
Vaknade för en timme sen. Lite yr och sleten. En dusch och en stadig frukost efteråt känner jag mig nästan helt pigg igen :) Lite illamående är jag dock så jag ska nog gå och lägga mig en liten stund till.

Igår åkte vi till Borough och sa hej och hejdå. Vi åkte väl hem runt halv 2 tror jag. Det hände inte så mycket men det var la trevligt att träffa lite folk. Åkte buss hem, käkade soppa och gick och la oss.
Har sovit ganska dåligt nu två nätter i rad dock. Tur att det finns öronproppar. Brukar alltid somna om på direkten om jag stoppar i dem. Är så himla känslig för ljud och ljus när jag ska sova och tinnitusen gör ju inte det hela bättre. Undra om alla som bor i storstäder kommer bli hörselskadade till slut för det är ju i princip aldrig lugnt här? Det är ju alltid tåg, bussar, tunnelbanor, bilar, fok osv.osv.osv. Hm.

Lyssnar lite på radio och kikar på Aftonbladet och inser att jag vet verkligen INGENTING om svensk politik, om vad som försigår i mitt lilla land? Händer det någonting eller handlar det bara om att avsky den där Juholt? Fattar inte och orkar inte bry mig. Trots att jag bara är två timmars flyg bort så hänger jag verklign inte med och kunde inte bry mig mindre, tyvärr.

Idag börjar jag jobba kl 5 så jag vet inte riktigt vad som händer innan det. Jag vill nog bara ta det lugnt idag. Dega i sängen och äta lite godis.
Idag är en sån där dag då jag verkligen känner mig nöjd med mig själv. Duschat och smörjt in mig och känner mig fräsch trots att jag bara myser runt i min blåa sparkdräkt känner jag mig ändå fin idag. Då jag inte hittar några fel alls på mig själv för jag undviker helt enkelt att tänka på dem. Klart att man finner "fel" om man börjar leta men det viktigaste är att min kropp fungerar. Att jag orkar göra allt jag vill göra och att jag trivs med mig själv och är stolt över vad min kropp faktiskt klarar av. Trots att det bara är vardags-sysslor som kanske "alla" gör, men ändå. Att man orkar kämpa vidare varenda dag. Att jag är glad nästan varenda dag.
Jag ska mata mig själv hela dagen med positiva tankar, slappna av och andas djupt ner i magen och le!

True Story.

Puss på er där ute i världen, hoppas ni också får en fin onsdag! <3

Inga kommentarer: