24 jan. 2012

Kiss you hard in the pouring rain:

God kväll! Här är klockan bara sju, så himla skönt. 
Slutade jobbet kl 5 idag och åkte direkt hem, gött. Har hunnit med att äta middag, prata med Mami i telefon och leta lägenheter, har väl skickat förfrågan till 5-6 st nu så vi får se om någon svarar, hoppas!
Finns så himla mycket fina lägenheter i London som inte alls är mycket dyrare än vad vi redan betalar för ett rum. Helt galet. Men som tur är är det ju ingen direkt stress eftersom vi inte bor på hostel eller något utan faktiskt har ett rum och vi har bara 1 veckas "uppsägningstid" så gillar vi något kan vi i princip bara dra, skönt. Hoppas vi hittar något snart som vi gillar alla tre.

Middag idag blev som vanligt mina pizzabullar jag bakade i tisdags:


Hittade dock inte någon riktig "pizzabas" eller "pizzabotten" att köpa (orkade inte göra egen) så jag köpte istället någon "Pastry"-botten som var väldigt fluffig, men det blev otroligt gott ändå!
Fyllningen bestod av
- Champinjoner
- Rödlök
- Färska basilikablad
- Ost

Kryddade lite, virade ihop degen som en bulldeg (man sprider ut fyllningen över hela pizzan som vanligt, bara att man sen rullar ihop allt och skär i bitar) la upp på plåten och gräddade i 220 grader i ca 20 minuter, myms!

Senare ikväll (dvs när kaffekoppen är slut) ska jag gå ut på en promenad i regnet. Första gången på över två månader som jag fick använda min fina regnkappa idag! Tycker det är mysigt med regn, inte när det spöregnar och blåser kanske men lite regn är härligt. Känns nästan lite magiskt ibland.

Inga kommentarer: