11 jan. 2012

Me and my tummy....

God kväll!

Har varit hemma och degat ett tag nu. Har jobbat till klockan 5 och sen mötte jag upp Megan och gick vilse i London innan vi hittade till Soho och Covent Garden där vi slog oss ner och tog en kaffe, resp. chaite, så mys! Satt och pratade resor, drömmar, bröllop, lägenheter och massa annat tjafs, haha. Så himla mysigt i alla fall. Är så glad för alla mina nya vänner jag har fått här <3 Och på lördag ska vi nog ut hela gänget på jobbet + sambosar, flickvänner och andra vänner till "The Roadhouse" i Covent Garden, http://www.roadhouse.co.uk/.
Jag tror jag har varit där en gång förut med Lina, Moa, Petra och Lance men är inte helt säker men det ger sig väl.

Efter att ha fikat med Meg så åkte jag hem och åt en banan innan vi här i hemmet åkte till Borough för att träffa folket på Roxys, dock var det private event så vi kunde tyvärr inte sitta någonstans utan gick till en annan pub och åt nachos som inte var så goda - men jag var hungrig :( Sen fick jag ont i magen.
Blir så jävla sur för att den jävla ibs-magen är tillbaka! Är sjukt orolig i magen, mår illa varje dag och går och oroar mig över det så det blir en ond cirkel och måste gå runt och bära på massa mediciner hela dagarna...
En sak är säker i alla fall: Frukost - Big NONO. Jag som varit världens frukostmänniska och i princip ALDRIG skippat en frukost i hela mitt liv och typ inte fungerar utan det klarar helt plötsligt inte av att äta det. Mår illa och blir superkonstig i magen om jag äter inom en timme efter att jag gått så nu har jag börjat ta med mig frukost till jobbet och det funkar mycket bättre. Åker lite tidigare och hinner äta innan jag börjar jobba.
Ska börja ta receptfria IBS-piller imorn som jag köpte på apoteket för några dagar sen och se om det hjälper. Känns ju bra att försöka göra något i alla fall.
Annars ska jag försöka kämpa på som vanligt och INTE låta det förstöra min vardag mer än nödvändigt. Orkar inte få hjärtklappning och panikkänslor bara för att kroppen inte fungerar som den ska utan någon anledning. Ska sluta oroa mig, börja med mina "meditations-ramsor" som jag lärde mig på sjukgymnastiken och KBT. Får helt enkelt gå tillbaka 2 år i tiden och försöka lugna ner kroppen... Jag ska INTE låta det ta över mitt liv igen, jag upprepar INTE! (Mest för mig själv, tankens kraft och allt ni vet.)

Stackars lilla gubben och stackars lilla mig :(

Nej, nu ska jag krypa till kojs, imorn är jag ledig och ska kolla in second hand-butiken i Brixton och handla billig mat på Lidl, gå till posten och eventuellt till banken. Och dega såklart. Har inga planer alls så jag ska mysa med lite godis och min bok tror jag :)

Hoppas ni mår bra där ute i världen i alla fall, önskar er allt som är fint! 
Puss på er <3

Inga kommentarer: