10 jan. 2012

Come listen to what she has to say:

http://www.folkhogskola.nu/Sok-kurser/Skane-lan/Ostra-Grevie-folkhogskola/Kurser/2012HT/Foto---Estetisk-yrkesutbildning/

Hittade precis en skola och en kurs som känns som det skulle passa mig perfekt. Det är ju inte supersvårt detta ändå att ge sig in i skolvärlden... När man har lite riktlinjer i alla fall som typ, Skåne, fotografi, folkis, 1 år.
Vet verkligen inte varför jag helt plötsligt fått för mig att vilja studera. Tror grejen mest ligger i att ha något säkert och fast att hålla sig till i ett år, plus att jag nog vill tillbaka till Sverige också så det blir lite enklare att hålla kontaken med folk, och förhoppningsvis träffa alla kära lite oftare. Jag gillar trots allt Sverige, det är ett vackert land. (Nu när man har jämfört lite.)

Det jag mest längtar efter är min egen lägenhet, där alla mina saker får plats. Något som är mitt lilla bo där jag kan pyssla i ordning, förvara saker och göra det vackert. Det längtar jag efter. Vill absolut inte bo i någon studentkorridor, usch. Betalar hellre lite mer och bor någonstans som är mitt i ett år, så får vi se sen vart känslorna leder.
Men fotogtrafi känns som en otroligt bra start. Det hade jag inte trott om mig själv för 2-3 år sen. Att jag skulle vilja söka till folkis... Men jag vill verkligen utveckla fotandet - för min egen skull. För att jag tycker det är KUL. För att jag älskar att uttrycka mig igenom det och verkligen vill bli bättre.
Hah, ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag. Och jag älskar Skåne, det gör jag. Vill absolut inte plugga någon annanstans (för tillfället) än i vår sydliga del av landet. Vackert är det också. Och lite varmare. Mm mm.

Idag har jag jobbat hela dagen, inte så kämpigt dock. Städade ganska mycket i början av dagen och på lunchen var det full rush med massa kostym-nissar, kul!
Sen på min rast låg jag och läste min bok, den är faktiskt riktigt spännande. Den heter "ROOM" och handlar om en mamma och hennes son som varit inlåsta i ett rum sen mamman blev kidnappad då hon var 19 år och efter två år födde hon sin son i det rummet så han har aldrig sett något annat i hela sitt liv. Boken är dessutom skrien ur 5-åriga Jacks perspektiv. Rekommenderar den faktiskt, om någon nu är lässugen.


På eftermiddagen kom det kanske 7 pers. Otroligt segt så vi städade, löste sudoku, diskuterade livsvanor, städade lite mer, åt massa mat...
Vi kom väl ifrån jobbet runt 10 tror jag och jag åkte direkt hem. Har druckit lite kaffe och kekat knäkebröd, omnomnom. Imorn slutar jag kl 5 och ska fika med Megan efteråt, wiie!

Puss på er <3

Inga kommentarer: