21 feb. 2012

Walk, idiot! Walk!

Idag har jag och Lina gått runt i hela staden... Nästan.

Började morgonen med att slå i foten på elementet. Fick typ en halv decimeter lång blodig rispa och jag skrek massa elaka ord till det dumma elementet.
Sen lyssnade vi på Noah and the Whale och gjorde i ordning oss för en utflykt i staden. Och vilken utflykt det blev sen!
Runt 1 drog vi in till Victoria Station där vi skulle kolla upp lite saker åt mami och papi som kommer om några dagar (wiiiiiiiieeeeee!!!!) innan vi bestämde oss för att gå in till Green park och Piccadilly. Gick lite vilse och fastnade lite i Topshop-rea-träsket och letade iPad-skal under tiden. Köpte även kaffe.

Till slut kom vi fram till Buckingham Palace (Vi gick nog en galen omväg dock...) och gick till Green Park station och sen Old Bond Street upp till Oxford street där iPad-skal-letandet fortsatte. Försökte även hitta Weekday inne på Selfridges men hittade istället Monki (!), vilket typ är lika bra enligt mig.
Vidare mot Primark och billiga skor (OBS: Till Lina.) innan vi mötte Victor och gick vidare mot Bayswater längs Hyde Park.

Lunchade (typ kl 5) på ett dodgy matställe med gammal glass, men maten gick ner. Efter att ha proppat i mig pommes frites med majo så kände jag mig dock så sjukt svullen och uppblåst i magen att jag höll på och stendö så vi åkte hemåt.
Väl på tuben bestämde vi oss dock för att handla mat så vi for vidare till Superdrug (köpte hårfärg - I'm going ginger!) och Sainsbury's (köpte kakor - I'm going fat!).
Kom hem typ halv 8 så vi var ute i hela 7 timmar och vandrade runt, så himla härligt.
Tog riktigt turistiga kort också, ska lägga in dem sen, haha. Solen har skinit och det har varit helt fantastiskt väder idag trots blåst.

Lägger upp lite bilder snart! :)

Inga kommentarer: