5 mars 2012

Now when I have lived, I might as well die.


Kan inte få nog av den här låten! Så himla mysig och videon sen, ännu bättre!

Igår var jag och James i Greenwich! Kl. 11.30 möttes vi vid Enbankment och tog färjan längs floden och han berättade och visade mig jättemycket som hade med Londons historia att göra, han är så himla duktig på det och det var otroligt intressant och veta vad alla gamla byggnader osv. hade använts till förr i tiden.

Färjan tog väl kanske 30-45 minuter och när vi var framme hade det börjat regna lite men vi gick runt i ett museum om själva Greenwich-området, sen gick vi till The Painted Hall och det var helt otroligt, läs mer vid länken! Sen gick vi till ett kapell på området innan vi gick upp till Observatoriet (läs mer på länk). Där hade man utsikt över hela London, då regnade ganska kraftigt och var bara så himla vackert. Det är ju så man föreställer sig London, grått, regnigt och stort. Nästan lite överväldigande. Vågade dock inte ta något kort pga av regnet tyvärr....

Sen hade karln bokat bord på en jättemysig pub där vi beställde in en flaska vin och åt 3-rätters och bara tjötade vid elden för de hade öppna spisar lite här och var :) 5 av 5 toasters! Bruschetta till förrätt, en pasta-rätt med getost till varmrätt och till efterrätt delade vi på en Sticky Toffe Pudding som är något typiskt engelskt, smakade som mjuk pepparkaka med karamellsås!

Sen gick vi runt lite i på "stan", Greenwich kändes liksom som en liten kustby för sig trots att det hör till London. Vi hann även med en kaffe innan vi drog oss tillbaka till färjan och åkte hem och hela London på bägge sidor var upplyst och bara så jävla vackert. Dog lite.
Till slut tog jag tuben hem och var hemma runt halv åtta så i nästan åtta timmar hade vi varit ute och sightseeat! Känner mig så lyckligt lottad som har vänner som tar sig tid till sånt och vill visa mig runt, är så tacksam!

Ska försöka hitta de få bilderna jag tog och slänga upp här, hold on.

Inga kommentarer: