20 apr. 2012

Gotta let it go

Sitter som vanligt på jobbet då vi fortfarande inte har internet i lägenheten... Men jag tycker faktiskt de är ganska skönt, blir lite amishkänsla över det hela utan tv och dator, finns tid till annat då liksom. Jag vill skaffa mig ett bibliotekskort någonstans så jag kan börja låna böcker och läsa. Får även massa tid till att spela gitarr vilket är underbart!
Man tänker aldrig riktigt på vad mycket tid datorn tar egentligen...
Det sm är mest negativt är ju att hela samhället har blivit så beroende utav det med jobb, inbjudningar, hålla kontakt med vänner, kolla upp saker, nummer och dylikt... Det finns ju ingen möjlighet att hitta någonting utan internet? Så fort man ska åka någonstans måste man förboka eller kika googlemaps, blir man sjuk så googlar man... Man kan ju binda upp hela sitt liv runt internet, dator, tv om man vill. Läskigt nästan vilken makt det har över våra liv. Att vi känner oss så sjukt handikappade utan det och inte kan få information enkelt på annat vis.

Anyhow.
Börjar vänja mig lite vid mitt hår nu och tycker det känns lite coolt. Igår var vi på Heaven också, en gayklubb vid Charing Cross och dansade med jag och Linet åkte hem lite innan de andra för vi jobbar båda heldag idag. Imorn slutar jag dock kl sex vilket ska bli skönt, har inget inplanerat heller så vi får se vad sm händer :) vet ej om jag ska jobba på söndag eller inte heller eftersom det är London Maraton då, kommer antagligen bli mycket folk då eftersom man jobbar mitt i city så att säga! Haha.

Saknar alla mina söta svenskar därhemma, i love you!

Inga kommentarer: