18 juni 2012

I fade away

Te och två stora mackor med hummus, gurka och spenat, så börjar vi dagen idag. Och även med den här extremt pinsamma låten så jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen:


Tror jag avlider så himla skämmigt. Hoppas allt är ett stort skämt. Svenskar kan ju inte göra musikvideos?

Anyhow. Kickar igång veckan med ett dyrt besök på London Zoo idag! Ska bli kul, hoppas jag. Vet inte riktigt vad jag ser fram emot mest, pingvinerna eller sälarna tror jag. Sen har jag bestämt mig för att zoo är en dålig grej. Kan eventuellt bli mitt sista zoo-besök idag för resten av mitt liv.

Har även funderat på det där med feminism en del nu det senaste och insett att ja, jag är nog feminist. Men hur ställer man sig då i såna där små, fåniga frågor som att man tycker det är trevligt när en karl håller upp dörren för en, eller när man tycker det är urgulligt att han hjälper en på med jackan, eller om man är på date och blir bjuden?
Jag gillar sånt. Och det känns ju himla motstridigt. Och här i England är de ju lite old-fashioned och gör sånt HELA TIDEN. De låter en alltid gå ut först, sitta ner på tuben som om man vore ett litet försiktigt tunt löv som inte skall trampas på, drar ut stolen åt en.

Livets bekymmer för en 21-årig kvinna i London.

Inga kommentarer: