24 juni 2012

Into the system

Gud vad vi har gjort det fint här idag, jag och mannen i huset.
Började med bombnedslag som ganska snabbt förvandlades till en liten lägenhetsidyll. Typ.

Har varit så himla busy den här veckan med besök av Moa och Ruben och massa fezt, wiho!
Så idag har jag sovit ut efter att ha suttit uppe med Moa och tjötat och ätit nötter hela natten, städat och ska bara duscha och se på film resten av kvällen, så skönt.

Midsommar kom och gick, jobbade hela dagen och avslutades med lite dans och drinkar på bar@1 (igen) och ganska mycket drama och letande efter dyra taxibilar, men hade över lag en bra dag trots att det såklart hade varit otroligt kul om jag hade kunnat fira den med alla andra... Men på ett sätt kändes det skönt att inte fira det heller... Börjar väl bli gammel.
Men jag tycker traditioner är så himla mysigt och är det inte sommarlov i Sverige och man är ute i skogen, eller vid vattnet och firar med familj och vänner hela dagen så känns det inte riktigt lika viktigt heller.
Usch vad deprimerande jag är.


På tisdag blir det i alla fall Brighton innan Vicke och Elise flyttar ut på onsdag morgon :(
Så himla trist. Jag dör.
Men det ska samtidigt bli skönt att få flytta upp till Katarina och dubbelrummet, få en egen garderob! Omorganisera alla grejer och kläder och få lite ordning, just på den biten känner jag mig lite peppad till och med. Det kommer nog bli bra till slut... Lite omskakad blir man ju av såna här förändringar men tack och lov är människor vanedjur, man vänjer sig och jag vet att det kommer kännas bra sen till slut.

Nu ska jag duscha och sen gotta ner mig med sallad och en bra film, är snorig och hostar igen så nu ska jag bara vila i mitt nystädade hem :)

Inga kommentarer: