24 juli 2012

A new beginning

Alright, skall återuppta mitt bloggande nu när min kris-period är över. bloggar ifrån ipaden så jag vet väl inte riktigt hur detta kommer att se ut i slutändan men...

Har i alla fall kommit lite på fötter igen efter att inte ha mått så himla bra i några veckor nu, men sätter jag lite perspektiv på saker och nu kan kliva ur bubblan och se klart fattar jag ju. jag fattar varför jag mådde dåligt, superstressad, ont i magen och gråtfärdig. Svaret var både brist på egentid och ensamhet, kanske lite övergiven också in emellanåt i känslovarven....
Men nu har jag börjat träna, dels för att rensa skallen och dels för att då får jag komma ur huset och vara ifred. jag har insett att jag faktiskt är en människa i stort behov av att vara ensam ibland. Bara ligga tyst och stirra i taket för att samla energi. Jag läste den här artikeln och kände igen mig: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/viktigt-hitta-balansen-mellan-stark-och-skor_7123507.svd


Får se om detta länkförsök fungerar men ah, hoppas det. Så när jag jobbar ibland tio timmar per dag med att vara trevlig och glad, då behöver jag samla ny energi genom att bara vara ifred och tyst. Lyssna på musik, skriva av mig och bara ha Josefine-tid.

Känner mig fortfarande lätt nervös och stressad men inte lika mycket, har åter kontroll över situationen. Nu ska jag bara njuta av 30 grader, sol och kanske någon liten utflykt :) Wiieee!

Inga kommentarer: