5 juli 2012

Home is where I belong with you

God morgon!

Tidiga torsdag och idag blir det kalajs! För Jamie på jobbet fyllde ju år i söndags men har icke fått tårta ännu. Tur att mamma Josefine inte börjar förrän 12.30 och kan fixa till lille killen ^^

Det blir alltså att fuska pyttelite i detoxen idag, kan ju inte hoppa över födelsedagstårta liksom. Det är väl typ förbjudet? Samma som om man tar världens pyttelillaste bit på kalas, det tycker jag är fånigt. 
- Vill du ha tårta?
- Neee... Eller ja, men bara en liiiiiten bit. 


Och så tar de en bit smalare än en centimeter? Skymf! 


Okejokej, tillbaka till detoxandet: Jag mår hur bra somhelst, lite huvudvärk för att jag inte dricker lika mycket kaffe som vanligt men gud vad jag älskar att få känna mig hälsosam! Känner mig snäll mot min kropp fast jag har haft lite kramper i magen och igår hade jag lite ont i hjärtat. Men jag går fortfarande och typ "torrhostar" av någon anledning så det kanske är därför.


Menyn för tisdag och onsdag såg ut såhär:


Tisdag:
Frukost:
Sojayoghurt med havregryn, torkad frukt, banan
Drack grönt te

Lunch:
Sallad med bönor, oliver, gröna bönor, blandsallad, tomat, gurka, hummus

Middag/kvällsmål:
Avokado

Mellanmål under dagen:
Riskakor
Äpple
Banan

Onsdag:
Frukost:
Quinoagröt med lite havregryn och linfrö, soyamjölk och lingonsylt (funkade utmärkt att ha den i kylen!)
Drack grönt te

Lunch:
STOR sallad med bönor, paprika, blandsallad, gurka, oliver, gröna bönor, svamp, hummus

Kvällsmål:
Riskakor med hummus och äpple

Mellanmål under dagen:
Banan
Torkade äpplen (för sötsuget...)
Riskakor


Så asså, jag följer ju ingenting slaviskt och sticker in en kaffe varje dag och äter 2 mellanmål varje dag. Men känner mig nyttig i alla fall. Det enda jag måste förbättra är att försöka gå en liten promenad på min lunchrast så jag får lite dagsljus, blir så djävulskt trött på eftermiddagen annars. Skärpning Josse! Solljus är så himla mycket mer viktigt än vad man tror, det upptäcker man när man jobbar 12 timmar timmar i en källare :P

Inga kommentarer: