5 aug. 2012

Take a dirty picture of me!

Lovade ju att beträtta om min och Katarinas lilla photoshoot the other day :)

Kat hade fått en voucher från ett företag som heter Eclipse där de bokade in oss förra tisdagen för makeover och fotografering.
Kom dit, fick lite kaffe eller te och så började frisörerna styla oss i håret, mitt blev lockigt med hjälp av plattång och Kats vågigt med hjälp av hårblås och kam.

Sen blev vi sminkade av en urgullig makeup-artist. Sotigt för min del och klassiskt lite 60-tal över Katarina, och fusk-porslinshy på det med hjälp av massa foundation och puder, haha.

Efter det skulle vi fotas en och en och fotografen var superduktig och det var faktiskt mycket roligare än jag trodde det skulle vara. Blev sjukt imponerad av honom och alla bilder han fick till med färger, bakgrunder och ljussättning.

Senare var det lunch medans bilderna laddades upp, ca 70 st på var och en och typ 20 bilder ihop som bubblade ner till 2 på mig, 1 på Kat och två på oss eftersom man fick en bild gratis, men de andra var man tvungen att köpa för en hutlös summa. Om man t.ex. ville ha 20 bilder digitalt, ja men då fick du punga ut 15.000 kronor. Så det var lite över vår budget ;)

Men kul hade vi och det kändes roligt att bli ompysslad för en dag!





Sen gick vi och snaskade i oss massa sushi innan det blev en flaska vin med spanjorerna på en mexikansk bar! Hann även inhandla ett par ascoola skor på mega-rea. Super-tisdag!

Inga kommentarer: