2 okt. 2010

Jag har mellanlandat.



Nu har jag mellanlandat i Götet hemma hos en trevlig snubbe med fin lägenhet som heter Fredrik!
Jag och Rehanna har farit över hela Göteborg på typ tre timmar, från centralen till avenyn, från avenyn till centralen till biskopsgården och tillbaka igen. Sen glömde Rehanna sitt pass. Hos hennes bror som bodde ute i biskopsgården. Så stackars Gustav (brodern) fick åka in till centralen i alla fall. Fail. Men man kan faktiskt inte förvänta sig mer av två vilsna brudar ifrån småstan.
Fredrik varnade oss innan vi vandrade iväg ner till centralen:
- Lämna allt viktigt hemma hos mig så ni inte tappar bort något.
Men ja. Ni läste ju vad som hände. Såklart. Bra början. Jag känner mig jättepositiv! (Inte alls ironisk.)
Jag tror verkligen att jag och Rehanna klarar oss superbra i London, verkligen! Vi kommer säkert hitta rätt direkt!
Känner inte alls lite press när folk säger "ah bra då kommer jag och hälsar på dig när du har bott in dig och vet var allting finns". Ja visst, gör det, för guds skull. Kom ni bara. Ni kommer vara vilse inom fem minuter. Guds gåva till mig var INTE lokalsinnet, snarare fräknar. Typ.


Imorn flyger vi kl 10.40 så jag ska vara uppe sju och åka åtta härtifrån. Fredrik hotblack får leka taxi-chaffis. Jag tänker leka cool_tjej_91 som flyger till London.

Inga kommentarer: