16 okt. 2010

Jag vill ha dig nu som jag hade dig förut.

Kärlek är som vatten
Den tar aldrig slut, den bara ändrar form
Man kan aldrig stanna upp den
Som vatten tar sig upp i himmel och ner i jord
Kärleken tar sig in och och sätter spår
Som en uttorkad flod finns flodfåran
Kärlek liksom vatten går i vågor
Och man kan drunkna i det.


Alldeles nyss låg jag och lyssnade på Melissa Horn och insåg att jag faktiskt sätter spår hos människor. Jag betyder något för alla människor jag träffar vare sig jag gör dem arga eller glada.
Dom jag bor med nu kommer faktiskt minnas mig. För alltid kommer jag vara en del av deras liv.
Det känns så himla konstigt att tänka på. Även fast folk inte bryr sig om att det är MIG dom går in i på gatan, eller JAG som säljer dom en öl en fredag kväll på Roxy är det ändå just jag som har förändrat deras dag.
Man finns med hela tiden.


Hela min lördag har känts som en riktig tänkardag. Jag har varit trött och flummig och känt mig allmänt seg. Är fortfarande förkyld och det blir typ bara värre. Hostar, nyser och det kliar i bihålorna.. Hoppas jag klarar mig undan feber. 
Det börjar bli riktigt kallt i England nu, vinterjacka och halsduk på!


Idag började jag dagen bredvid mitt gull Johanna, sov bredvid henne inatt, mys! Sen gick vi och åt frukost på costa, äggmacka och cappucino för mig. Storstadspoäng!
Sen gick jag och tvättade på en laundryservice med Veronica och Elin, ännu fler storstadspoäng. Dock sög torktumlaren så kläderna blev typ inte torra fast vi körde dem två gånger.. 


Sen jobbade jag lite, städade och hällde upp isvatten typ, mycket lärorikt. Sen har jag skypat lite med mina kära därhemma, mamma, Andrée och Jonatan <3 Saknar det liiite mindre än igår, och det är bra. 
Sen var vi på Oxford street och jag åt BELGISK VÅFFLA! Åh, det är så himla gott! Jag vill leva på belgiska våfflor med grädde och sylt! Jag vill ha superämnesomsättning så jag kan äta allt! :(
Kommer bli så himla tjock här så det är helt insane, fy farao. Men det är bara en månad (typ) av mitt liv så det struntar jag i.


Igår var vi på Minister of sound, en as-stor natt-klubb med typ 5 olika dansgolv och flera olika DJ's, det var så himla kul att äntligen komma iväg och dansa! 
Vi stod på gästlistan och gick in med Dave. Vi behövde bara betala 6 pund då vi stod på gästlistan, värt, annars kostade inträdet 13 pund så det var gött.
Vi dansade konstant i två timmar och sen gick vi hem. Här får nog historien sluta tyvärr för på natten hände det så himla många konstiga saker så jag vet inte var jag ska börja. 
Kan ju bara säga att Absint verkar vara en farlig sprit. (Nej jag drack inte absint men jag tror andra såg "the green fariy" igår..)


Nej, nu ska vi iväg till Roxys. Jag ska snygga till mig lite.
PUSS



Inga kommentarer: