13 okt. 2010

Lill-lördag

Fattar seriöst inte hur fort dagarna går! Vi har redan varit här i snart två veckor, och det är redan torsdag imorn!
Idag hade vi en mega-grym lektion med en snubbe som hette Phil som tydligen är en av världens bartendrar, och han var verkligen superduktig. Vi fick lära oss hur man ska balansera smaker, syror och massa sånt och nu känns det verkligen som om "poletten" börjar falla på plats om det nu är så man säger, jag börjar liksom se  samband mellan allt vi gör och lär oss och man kan förstå hur drinkarna är uppbyggda, det är liksom ingen slump hur saker och ting funkar.
Jättebra lektion och jag är så nöjd med den här kursen hittills! Den känns verkligen seriös och man lär sig så himla mycket varje dag under de fyra timmarna man är där.


Idag har eftermiddagen bestått av att sova för alla på rummet. Jag har bara degat fram tills nu och det har varit jäätegött. Min röst börjar försvinna dock på grund av min förkylning och jag hostar en del... Stackars mig. Tur att vi blandade massa lemonader idag med citron och lime så vi fick i oss lite c-vitamin.
Efter allas powernap gick Johanna, Anton och jag och käkade pizza. Wow, alla mina kläder känns jätte-tighta, maten här är jättegod men allt är så fett! Till slut tycker man inte ens en vanlig sallad är god om det inte finns massa fet ost till eller bröd med massa smör på till..


Idag är det International Suit Day så nu klär vi upp oss ganska propert för att vara oss, haha, och så ska vi väl ta några glas vin och sen ut och röra lite på oss :)
Shit, man känner sig så himla ofräsch här jämt, fast man är ren och har fräscha kläder men luften är så rå här så man känner sig konstant klibbig typ, som om det vore tropiskt.


Nu kom alla folk och jag måste fixa Johannas hår!
SAKNAR MAMMA OCH PAPPA! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi saknar dig åsså/Pappa