18 nov. 2010

Adventure, here comes me!




OMG. Omg. OH MY GOD!!!! Jesus och herregud och allt möjligt himmelst för WOW vad bra Harry Potter-filmen var!
Jag är SÅ nöjd över att redan ha sett den! Happyface from ear to ear! Okej. Jag är nog i för mycket upplösningstillstånd för att skriva något vettigt men den här eftermiddagen har varit helt galen. 
Efter världens segaste morgon med massa film och dator klädde jag äntligen på mig för lunch på Kickis med Moo, där sitter vi sen i godan ro och chillar, skrattar och blir helt koffein-stinna innan vi drar till Arbetsförmedlingen för att Moa ska skriva in sig. Sagt och gjort, och eftersom det stället är det mest effektiva i hela världen tog det bara lite över en timme -.-
Menmen. Hemma igen med min älskade Moa och vi sitter och pratar, påtar med CV, söker jobb i Branäs..
Då! Detektiv-byrån börjar spela från min mobiltelefon och dom ringer ifrån Greenpeace i Göteborg och vill träffa mig för en intervju! Lycka!
Så imorn eftermiddag befinner jag mig i Göteborg för en intervju om jobbet som värvare i Götet. Kanske inte världens mest avancerade jobb men jag tycker det känns så himla kul bara att få respons och ser verkligen fram emot allt man kan lära sig av en sån organisation!

Sen fikade vi lite till (kvällsmat: Soyayoghurt, banan, müsli och ICAs havrepuffar, även typ världens bästa frukost) innan Jeanette kom och vi satt och var lite i extas. Kl kvart i sju bar det ner på Bengtsfors och halv åtta började filmen som nu är en av mina nya favoritfilmer. Så bra var den.
Asså. Jag ska nog inte skriva så mycket, kommer bara flumma ut. Men WOW vad bra den var! (Har jag sagt det förut?)

Normal happy face

Oh jesus. Jag tror jag är kär.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Awesome! Mötte en greenpeacesnubbe på tågstationen här nere för några dagar sen som ville rekrytera mig, meen jag är ju faktiskt redan med :P

Josefine sa...

Bra jobb! :D