16 dec. 2010

Everytime you hold me near

Just nu håller Ebba (och snart jag) på och packar oss i ordning för hemresan :) Vi har handlat färdkost och planerat vår eftermiddag. Är lite irriterad på att jag inte fått mitt skattekort än.. Slowreaders. Hade varit gött att fixa bank-konto någon gång så jag kan få lite pengar snart. Tack gode gud för julafton och julklappslottning så jag slipper köpa och planera till halva släkten, nu är det bara till pappa och jonatan jag behöver hitta på något till. Lite tråkigt med endast tio klappar under granen kanske men. Vi får väl ha en sjukt liten gran istället, haha.
Tycker dock lite synd om Joel. Känns som om sista-barnet alltid får växa upp fortare än sina syskon. När jag var 14 bråkade jag ihjäl mig med mamma och pappa för att få göra allting som Joel inte behöver säga någonting om nu. Jag fick många julklappar när jag var 14 och 500 i månadspeng var utmärkt för att åka och handla kläder på TORP för, nu får brorsan två julklappar och pengar för att handla massa kläder för själv istället. Det är ganska stor skillnad på oss faktiskt, uppväst-mässigt. Fast det blir väl så, jag kanske inte ens kommer fira julafton hemma när han är 19 år som jag gör nu...
Jesus, kan inte ens tänka mig honom så stor.. Min lilla plutt. (Som har växt om mig fast jag egentligen inte vill erkänna det.) Betyg och hej och hå...
Varför går tiden fortare när man blir vuxen? Är det för att man vänjer sig vid allting, allting blir tråkiga rutiner ju äldre du blir? Gör man tråkigare saker när man blir äldre så man inte längre uppskattar varje dag på samma sätt? Det blir fler och fler måsten när man växer upp så man bara avverkar dom, som en mental lista och när man är klar är det helg. Då börjar nästa lista över helgen och så är det måndag igen... 
Usch. Jag vill inte alls bli vuxen. Till viss del kanske, men inte helt och hållet. Jag kan stanna såhär, det känns bra. Här får jag ju till och med gå på systemet utan att behövt fylla 20 ;)


Ni får förlåta alla google-bilder, har inte orkat ladda in mina på den här datorn...

Inga kommentarer: