11 dec. 2010

We gonna light it up!

Idag har de här jenterne varit kempeflinke eller något liknande och varit ute och åkt runt i typ hela Oslo och fotat och ätit boller med sjoklade. Vi har varit uppe på Holmenkollen och sen åkt ner till centrum, till Aker Brygge och hem igen till Majorstuen, handlat massa mat och lite party-dricka för ikväll ska vi fira Johan Skjervik här i Oslo! Ska strax göra oss fina för att dra iväg till dom gamla klassisarna och förhoppningsvis få en trevlig kväll! Får se om vi gör stan eller inte, men det ska bli morsomt att se deras nya lägenhet!
Jag börjar allt lära mig lite norska också, det är kul! Fast det är fortfarande väldigt mycket lättare att förstå än att prata själv, men det känns som om norskar har lättare för att förstå svenska än tvärtom på något konstigt vänster.

Nu är vi girly, provar kläder, fixar hår osv osv. Ska som sagt fortsätta jobba nästa vecka och försöka fixa allt med bank och personnummer sen kommer jag nog hem över helgen mellan den 17:e och 19:e dec. Får se hur mycket jobb det är mellan måndag och julafton men förhoppningsvis blir det väl en del. Sjukt tråkigt att bo här själv dock... Får ladda med mycket filmer... Någon som har en jobbig kompis att låna ut, en pojk- eller flickvän ni vill slippa en vecka eller en hund jag kan passa så skriv till mig! Jag tar även emot tjatiga mammor men bara om de klarar av att sova i en bäddsoffa. Eller så vänder vi på det: Vill NI ha en inneboende en vecka innan jul som kan städa och laga mat, är snäll och trevlig och kan lite norska så kontakta mig! Jag kan även sjunga, baka och jobbar mellan 7-15 varje dag. Tar inte så mycket plats och behöver inte rastas bara jag får tillgång till toalett. Jag har egen tandborste.

Inga kommentarer: