26 dec. 2010

Your skin smells so sweet

Bästa. Fucking. Helgen. På. Länge.
Kan vara typ den bästa helgen i år. Eller i alla fall det här halvåret. Det är det nog. 
Jag känner mig helt lycklig. Så lycklig. Fast samtidigt rädd för att den här sköra känslan ska gå sönder.


Fredag: Fantastisk julafton.
Lördag: Fantastisk annandag jul. Vaknade lycklig, gick en promenad från ljus till mörker, kom hem och träffade Andrée och Ann-Britt, som jag saknat dem. Nu känns det som en riktig jul! Fick även en julklapp till av dem: 




Forts Lördag: Träffade min älskade Amanda i Åmål innan vi drog till HC och dansade natten lång med nästan alla mina vänner, helt otroligt kul att träffa alla igen! Jag tror jag log precis hela kvällen. Jag var (är) så lycklig och glad över att se er alla!
Söndag: Mys hela dagen och massa sovande. s k ö n t stavas det. Och snart ska jag iväg på myskväll med några av mina allra bästa vänner; Evelina, Alexandra och Linda.


Hur vet man hur en person är en riktig vän?
Den här personen är ju faktiskt en person som resten av de 6 miljarder i världen, varför just den här? Varför just ni eller vi?
Jag har nog ganska många bästa vänner, och jag är himla lyckligt lottad för det. Jag vet vilka som är mina närmsta för att vi vågar "bråka". Vi vågar säga ifrån och säga till varandra om vi tycker vi gör något fel. Och jag vet att efter varje gång det tvistat sig kommer det bli bra igen, för vi betyder för mycket för varandra. 
Jag vill inte leva mitt liv utan att veta att ni finns i närheten av mig. 
Jag vet att de här tre, bland andra, är mina bästa kompisar för att trots att vi inte sett varandra på hur länge somhelst så känns det som om ingen tid alls gått när vi ses igen. 
Och man kan prata med sin bästa vän om allt. Det är verkligen sant. Och man kan prata med den som om ingen tid gått även fast det har det. Man behöver inte dra upp "livshistorien" varje gång och man kan strunta i frågor som "vad ska du göra i helgen" om man vill, för det finns annat att prata om.
En riktig vän kan man alltid be om råd. Och dom får en alltid att skratta. I alla fall mina underbara, vackraste, bästa vänner.
- Ni gör mig lycklig och jag älskar er. Och kommer alltid älska er. 
Efter alla år vi känt varann skulle det inte funka utan er. <3


Eve <3



Mos <3


Alex och jag <3


Vill än en gång bara betona att det finns betydligt fler som bor i mitt hjärta, jag älskar er med! 

2 kommentarer:

Evelina Bergling sa...

Nu har jag (Evelina) läst denna text högt för Linda och Alexandra. Vi tycker alla att det var himla fint skrivet och kan inte annat än att hålla med dig. Vi älskar dig också <3 Linda skrattar och säger: Forever ;)

Josefine sa...

And evah, and evah!