22 feb. 2011

6 afraid of 7, cuz 7 8 9.

Godkväll mina kära. Förlåt att jag inte hört av mig till världen på hela dagen men jag har varit "upptatt" som det heter i här i norge. Men jag är lite osäker på stavningen.
I alla fall så har ja jobbat, väldigt segt att gå upp halv sex idag, men det är mysigt att Ebba är uppe på morgonen! Dock är det jobbigt att låsa så idag när jag var lite stressad (som vanligt, alltid ute några minuter för sent så jag får springa...) och hade träningsbagen på axeln och skulle låsa så måste vi alltid öppna dörren och sätta i nyckeln i låset i hallen för lampan i trappuppgången funkar inte så det är supermörkt på morgonen.. Suger, jag vet, men ändå. Så:
Dörren öppen, bagon på axeln, lampan i hallen tänd och PANG slår i diskstället så att all disk håller på att rasa ner.
Stressad, vrålar NEEEJ! Eller kanske snarare "NÖJ" på ren dalsländska med sån där härlig morgonröst. 
Jag hatar att låsa på morgonen när hon går 20 minuter före mig. Jag är för osmidig för att låsa :(


Anyway. Jobb-dagarna känns som om de går fortare och fortare för varje vecka... Börjar jag bli vuxen?
Överskattat.
Men helgen längtar jag till! VM, VM, VM! Invigning imorn och hel-helg ska det bli på Holmenkollen, gud vad mysigt. Och det bästa är att min kusin Alexandra kommer hit och hon och hennes pojkvän Fredrik ska se på tävlingarna med mig, Kristina och Ebba - Så kul det ska bli! Tänker inte hoppas att det ska bli bra väder ens för då kommer det säkert vrålsnöa eller vara -32. Peppar, peppar ta i trä.
Fattar inte hur jag kan va så pepp på VM? Folkfesten kanske, eller så är det bara att jag blir påverkad av min  goa sambo och alla goa arbetskamrater som tjatar sönder om detta, haha :)


Har varit duktig och tränat idag också. Rodd 20 min och crosstrainer 35, sjukt nice. Go träningsvärk i rumpan sen igår också haha. Känns för varje trappsteg.. Eh. Och träningsvärk i magen! Älskar träningsvärk, då känns det ju att man gjort rätt :) Men imorn blir det vilodag som sagt, ska ju ner till stan.



Sen har jag lagat middag åt mig och Ebba, bakpotatis med kokta grönsaker, bacon till Ebba, ost, smör, salt, peppar... gottigott! Gjorde snabbversionen i micron, haha. Aldrig provat det förut men det gick ju galant! Och gott som bare blev det.


Ska peppa mig själv till mer bloggande, om ni vill. Annars tänker jag fortsätta dejta min  guitar. Har fått tillbaka spel-lusten, hur underbart somhelst.
Vem vet, snart kanske ni får web-cam-videos på mig och Ebba i gitarr-duett! Höhö.


Nu blire natten.
Puss på er, hoppas ni haft en underbar dag.



Inga kommentarer: