25 feb. 2011

It sais more about you than about me when you don't know that I know your name.

Det är FREEEEDAAAAAAG! Som FREdrik har skrikit hela dagen. Haha. Kul Josse.
Ja här sitter jag och är kissnödig. Har precis skrivit klart ett brev i bloggform. Smart tycker jag. Lat tycker säkert alla andra, haha.
På tal om lat ska jag snart kila iväg till gymmet och ta en söndagstur på crosstrainern och skriva en lapp till Ebba om att hon ska diska, haha. Så snäll är jag ;)


Om tre timmar och en kvart ska jag träffa Kristina och Fredrik (asså, dom två behöver verkligen smeknamn för det är SÅ JOBBIGT att skriva hela deras långa namn varje gång!!!), Kathrine och förhoppningsvis Ebba på Jajas, en superbra thai-resturang tydligen, KUL! Sen kanske det blir lite utgång men vi får väl se på den saken när man är 19 år, 10 månader och två veckor... SLOW.
Varför ska man fira 18 och hajpa sig när det ändå bara är 20 eller 21 eller 25 (!!?) som gäller överallt? Hallå eller?
Eller har vi blivit barnsligare nu än när den regeln kom kanske?
Jag tycker och tror i alla fall att om Sverige (och kanske Norge, har inte pejling) skulle ha en mildare inställning till alkohol skulle det inte finnas lika mycket problem med den... Jag jämför med t.ex. Spanien där barnen får vin utspätt med vatten till maten, hör man om deras I-lands alkoholiserade problem eller? Nej. De har säkert andra frågor men jag menar bara att ju mer man förbjuder en grej, desto mer vill ju alla åt den.
Det är väl inte så konstigt att det finns massa som köper olaglig sprit, langar och tjänar pengar på det och skapar problem när det inte är tillåtet. Jag förstår att man kanske inte är mogen för hur mycket alkohol somhelst i vilken ålder somhelst, men det är just allt hyschpysch och spänningen runt att försöka få det man inte kan få som skapar dessa problem med ungdomar, knark, alkoholism osv. 
Det blir ju lätt för mycket av det "goda" om man alltid ska festa till rejält när man "för en gångs skull kan/får", men om man inte hade haft den inställningen utan tog lite lagom då och då istället? Då kanske det hade funkat bättre. 
Jag vet inte. Men jag tror.


Anyhow. 
Gött att det är fredag. Pissigt väder dock. Vet inte om jag tänker dra iväg på skid-VM imorn och det ska vara sånt här slask, känns inte värt att stå och bli blöt och frysa i flera timmar när man faktiskt kan streama det på Internet eller mysa i soffan hos Kristina och kolla, haha. Vi var ju ändå på prisutdelningen igår liksom, hallå.
Men är det sol så kan jag tänka mig. 
Dessutom har söta, finaste, snällaste Fredrik fixat biljetter så jag och K ska på dejt med honom nästa lördag och se på backhoppning! Hur spännande? Håller tummarna för att jag inte blir förkyld eller något för det är pågång här i näsan, det vill jag lova. Nyser, snorar och är täppt om vartannat. Fy fan vad jag hatar det.
Därför blir det söndagstur idag för att uttrycka mig som F. Ingen press-träning, bara "kose" sig och ta en varm dusch efteråt.


Ska kissa, packa väskan, och dra :)
Hörs sen, puuuuuss <3

Inga kommentarer: