24 mars 2011

All you have to do is breathe

Jag och Ebba har liksom funnit på ett nytt användningsområde för ordet "snabbmat". Det är inte dyra MC Donalds eller cp Burger King som inte har veggie brugers i Norge, utan snabb-mat är mat som går snabbt att laga hemma - Typ som kantarellsoppa på påse. Släng i vattnet i en vattenkokare, kör ner pulver och sen klart! Är inte det snabbmat så säg? Eller köttbullar a la påse och pulvermos. Sätt på två plattor, häll i köttbullar och pulver + vatten och tio minuter senare har du en mat på tallriken, helt utan att ens behöva gå utanför dörren! Det är vad jag kallar snabb mat. Dock kanske inte den godaste i alla stunder men ibland måste man få göra det enkelt för sig.

Nu har jag fin utsikt över Ebbas rumpa och ska snart ut på afterwork med Pp och Rickard, mys! Får nog bli Aker Brygge om vi får plats någonstans där :) På tal om jobb var den här dagen den bästa på länge, jag vet inte varför men jag var så himla glad och gick och sjöng hela morgonen. Sen skulle jag ju med hela det norska teamets press nödvändigtvis prova "brunosten". Vet verkligen inte vad jag tycker om det, fastnar ju bara i munnen och känns helt torr och salt... men tydligen ska man äta den på våfflor eller varma "boller" som de har till höger och vänster här, så att osten smälter. Får la pröva det med då...

Har även hunnit med att träna idag direkt efter jobbet och tog ut mig ganska rejält för att vara mig. Crosstraining på en jobbig crosstrainer och styrketräning, axelpress som det så fint heter, tränade biceps, rygg och mage. Axlar är så gött att träna! Det bränner verkligen i musklerna, gött!
MEN jag är rädd att bli för grov när man tränar styrka och bröte samtidigt som det är så jävla kul. Hur i all varla ska man göra för att inte bli helt bufflig och utan att gå på nån löjlig diet?
Jag har provat alldeles för många dieter under mitt liv redan (sorgligt men sant) och jag är bara 20 (om två veckor, omgomgomg) så det skippar jag helst. 
Måste googla detta, I need to know.

Nej, nu ska jag göra något annat. Typ. Byta kläder eller något annat tjejigt, sen ska vi dra :)

Puss och klem, imorn är det FREDAAAG! Och jag ska heeem! Och på kalas!


Bästa norskarna hittills ^^ 
(minus den blonda svenskan till vänster då)

Inga kommentarer: