20 mars 2011

I dont think those people will ever change

The tattoos on them will stay forever and always remind them of how they were.


Har haft en jättemysig dag i solskenet med Kristina och Fredrik.
Först gick jag ner till K och mötte upp de andra två och så började vi promenera ut mot "Bygdöy" som tydligen är ett av de dyraste ställena att äga ett hus på i Oslo, och ja. Husen var ganska flådiga.
Vi hoppade på bussen en liten bit och åkte till "Hemma hos". Ett flådigt café (och dyrt) men det var det värt det för maten och stämningen var väldigt god.
Sen väääldigt mätta och belåtna tog vi en liten tur till KONTIKI-MUSEET! Nu du Mamma, nu har jag sett både RA och KONTIKI!


Asså, man kanske inte tror det vid första anblick men jag tycker historia och särskilt Sydamerikas är så himla intressant! Stod massa att läsa om resan av Thor Heyredahl och så men också en hel del om Sydamerikas kultur och historia. Så nu har jag lärt mig om "Fuglguden", haha.


Lagom stort och mysigt museum. 
Sen tog vi en proppfull buss tillbaka in till Oslo och då skulle K och F ha smoothies från ett ställe på Solli som hette Smoothie Xchange, haha. Lite töntigt namn men otroligt goda smoothies! Köpte ingen själv för jag var frusen och smoothie är kall men jag smakade lite i alla fall och den ägde!


Sen gick jag hem igen för trikkarna är så slow på söndagar, istället för att gå typ var 5-10 minut (då jag kan ta flera olika hem till mig) så tar det typ 20 minuter mellan alla, och det är ungefär så lång tid det tar att gå hem till mig och jag frös så då är det lika bra att powerwalka och få upp värmen :)


Nu laddar jag med gurkstavar och römme och lite brieost innan träningen! Tänkte bara sticka in ett litet blogginlägg och springa på toa.
Asså, römme är typ det bästa med Norge, det och boller. Römme är så insane gott! Det är typ som vår gräddfil fast 20 gånger godare och passar verkligen till allt! TINEs cremefraiche är också enormt god, minst 20 gånger godare än Sveriges, melike.


Bilder kommer upp på Facebook ikväll för jag har fortfarande inte orkat köpa utrymme till bloggen, jäkla google. 
Ni kan få lyssna på en gammal goding så länge: Help I'm alive
Sjukt bra. Brings me back to the old times.


Nej nu ska jag sticka iväg igen! Vill inte vara ensam hemma pga av den otäcka händelsen i fredags :)
Puss så länge! <3

Inga kommentarer: