20 mars 2011

We were once happy in this city

"VI HAR HONOM!"

Gaaah, kollar på Robin Hood och det är så spännande! Slutet är min favoritdel när de sjunger "Ej i Nottingham", Broder Tuck blir fängslad, alla räddas och det börjar brinna! 
Oh, nu hoppar han! "Han måste klara sig!" Lilla Hoppsan, åh han är så söt.

Haha, blir helt inne i filmen.
Vaknade klockan 8 idag så jag tänkte att det var lika bra att gå upp, måste ju ändå upp tidigt imorn så måste väl börja vända rätt dygnet.
Har i alla fall segat och myst mig med god frukost (rostat bröd med stekt ägg och brieost, juice och kaffe), Disneyfilmen Robin Hood och solsken!
Och precis nyss ringde Kristina och ville ha med mig på café och jag tackar ju inte nej till ännu en mysdag i solen i goda vänners lag :).
Ska mötas klockan 12 utanför Kristina och gå i lag till "Bygdöy" Eller något sånt, vi ska i alla fall till det här caféet, såg väldigt mysigt ut om jag får säga det själv. Älskar att ha vänner som drar mig ut på saker, framförallt när det är strålande sol och jag vill ha fräknar nu!

Whihi, då kan jag ju inviga mina nya snickarbyxor också, yej! Kommer bli såååå nice. Känns verkligen att våren är påväg nu alltså. Jag lovar att vi kommer få lite tillbakasmällar med snö och kyla men det börjar verkligen bli ljusare och jag känner att jag får sån energi!

Mamma var så söt för några veckor sen när jag hade min lilla depp-vecka och sa att jag var så trött på allt och ville ha något annorlunda, göra något, se något, bara att något hände liksom. Då fick jag ett mail där hon skrev att hon trodde att hon snarare var "vårdeppig" än "vinterdeppig", att musten liksom går ur en efter den hela långa vintern och att man istället för att gömma sig under vintern och gråta så deppar man ihop mitt emellan vintern och våren (alltså loppet av några få veckor) då man inte orkar hålla sig uppe längre när man kämpat för humöret en hel (extremt lång) vinter.
Jag börjar tro att jag är likadan.
Hela vintern har jag bara kört på med jobb, fixat och trixat med allt som ska trixas med när man börjar jobba här, firat jul, nyår, varit lite ledig, Londonweekend... Men i februari när allt bara känns så utdraget (trots att det är årets kortaste månad) vill man inte mer. Då ville jag bara lägga mig platt och åka hem och vänta på att något kul ska hända eller snarare att kraften ska komma tillbaka. 6 månader av kyla är banne mig inte hälsosamt.
Men den här helgen känner jag helt tvärtom! Nu är jag redo för att fightas lite till medan jag blickar fram emot sommaren och längtar efter att få vara ledig och fri utan några tider att passa - GUD VAD SKÖNT DET SKA BLI!
Festivaler, resor, sol och bad! I år ska jag bada som aldrig förr. Har typ bara badat 5-6 gånger de senaste somrarna, inte okej! Men det har ju varit så jääääävla kallt! Sen började man skolan i augusti då det typ började bli fint väder, bra där.
Hela året har verkligen förskjutits. Vintern börjar senare, och våren där på. Det är ju kallt och snö in i april nu för tiden då tussilagosarna blommade på som bare den förr - Inte okej!
Och varmt om sommarnätterna blir det ju inte förrän i slutet av juli typ och då är det ju redan mörkt på kvällarna - Inte kul.
Ne, klimatförändringarna är inte att leka med. Dock kan jag väl inte direkt känna av att det har blivit varmare här i norden än med -25 och tusen miljarder ton snö, men alla naturkatastrofer och väder-rubbningar tycker jag talar sitt tydliga språk.
Då blir man glad av alla små el-bilar som susar omkring här i Oslo, dom är så små och söta! HÄR kan du köpa en söt el-bil om du har råd. Väldigt praktisk att parkera med vill jag lova ;)


Såhär vårigt (isigt) var det i slutet av april förra året ute i Ärtemark hemma hos mormor och morfar.

Nu ska jag springa iväg och kissa innan jag ska göra mig vår-mysig ännu en dag - DEILIGT!

Pyss <3

Inga kommentarer: