23 mars 2011

No worries in my hands

Hade det här varit en lukt-blogg hade ni känt doften av nybakade brownies, det ni. Tänk vilka fördelar man har om man bor med mig, diskar och lagar brownies och dammsuger in emellanåt. Jag KAN vara typ världens bästa kvinna, om man bortser från att jag inte har något tålamod, är ganska självupptagen, lättretad och långsint. Men annars hade jag nog varit ganska perfekt ;)

Idag när jag kom hem från jobbet var DEN LÄSKIGA "GRANNEN" här ifrån i fredags! Hjälp! Och jag är helt ensam, såklart! Ebba har "sen-vakt" på dagis så hon började inte förrän nio den... den.... åh. Jag vill väl också börja nio någon dag?
I alla fall så tog jag trikken hem för jag hade ont i magen på jobbet, tuggat för mycket tuggummi tror jag, haha. Gick och köpte toapapper och hämtade posten. Sätter nyckeln i låset och hör röster och musik ifrån lägenheten längst ner samt att det lyser inne på toaletten, jag kutar upp och låser med både nyckel och kedja inifrån (efter att först ha upptäckt att jag glömde nycklarna i låset på UTSIDAN. Bra Josefine, braaaaaaaa) och sitter tyst som en mus (HAHA) och bara lyssnar efter ljud, vågade knappt ha på datorn.
Hör igen massa smällar, brak och det smäller i vår dörr hur mycket somhelst...

... Brb...

Så, skulle bara ta ut kakan och ställa den i fönstret för att svalna. 
Anyways:  Jag hör hur han och någon annan pratar och brötar där nere och tillslut så hör jag ytterdörren längst ner slå upp så jag rusar till fönstret för att kika ut - och visst var det han! Fult kortklippt hår, stylat med typ gele så det står rätt upp med BLONDERADE toppar a la backstreet boys och 90-tal, hujedamej så otroligt olagligt fult! Och efter honom kommer en mörkhyad man som KAN vara han som bodde längst ner sen innan, som "ska ha flyttat ut", vi har verkligen ingen aning.
Ringde dessutom Ebbas hyresvärd igår och hon hade heller inte hört något, fattar ingenting! Känns i alla fall inte så himla bra att sitta här själv. Tur att dom gick så jag vågar ha på lite musik. 

Längtar ännu mer efter fredag nu i alla fall, tror det kan bli en helt galet bra kväll med massa sköna människor, vin och prat (och förhoppningsvis lite galna upptåg, vem vet när Ann och Victor är i farten liksom?)!
På tal om Victor: Jag hoppas du tränar flitigt, annars smiskar jag dig på fredag och tvingar dig att äta äckliga påskägg!

Puss så länge, återkommer med information om hur goda brownisarna blev, finns ju miljontals olika recept men jag provade detta, fast utan valnötter i för det orkar jag inte gå och köpa ^^

Inga kommentarer: