22 mars 2011

The times when you could have a pair of socks two days in a row


Vilken annorlunda känsla det är att komma hem och typ vara svettig på ryggen för att solen lyst på skinnjackan och skapat en bastu inpå min kropp... Solen skiner och fåglarna kvittrar, gräset börjar faktiskt synas här och var - och snart är mars redan slut?! Jippi! Och tisdagen är över och imorn är det min andra älsklingsdag - Onsdag, mitt i veckan, lill-lördag, vilodag... Onsdag är så perfekt för då har man fortfarande lite dagar kvar att tjäna pengar på samtidigt som den värsta delen är över när helg-tröttheten fortfarande sitter i.
Usch, jag var inte alls pepp på jobb idag heller, börjar känna mig lite sliten, gaah. 
Men eftersom jag sov så sjukt kasst förra veckan har jag en plan: Jag lägger mig inte förrän jag är supertrött (vilket betyder typ klockan tio), men då sover jag som en stock hela natten!

Inatt drömde jag dock massa konstiga saker, bl.a. om min familjs gamla vovve, Wilma. Jag drömde att jag på en frisörsalong och skulle väl antagligen klippa mig och precis innanför dörren stod pappa med min älskling sittandes  framför sig och när hon såg mig blev hon så glad att hon hoppade upp med sina framtassar på mina axlar så som hon brukade göra (vi hade en stor Leonberger - så otroligt vacker ras) och pussade mig i ansiktet... Åh min lilla baby, blir nästan ledsen när jag tänker på det och kan nästan sakna henne ibland fast det var hela 7 år sen hon dog. Djur skapar sig verkligen en plats i ens hjärta. Åh, hon var så otroligt fin den vovven. 

Nu sitter jag mest och vilar mina fötter och väntar på att Ebba ska komma hem så vi kan dra på träning :)
Har fönstershoppat lite på Aker Brygge men sen fick jag nästan skavsår i mina gummistövlar så jag gick hem ^^ Fattar inte varför jag tyckte det var så otroligt pinsamt med gummistövlar när jag var liten, eller regnkläder överhuvudtaget var ju det fulaste som fanns! Jag minns att jag köpte ett par låga svarta gummistövlar för att det typ inte skulle synas att det var det, och gråa regnkläder som inte stack ut bara för att jag tyckte det var så hemskt.
Nu känner jag precis tvärtom, har en supersnygg regnjacka ifrån Rut m. Flera och vill ha ett par gammelrosa Tretorn gummistövlar för mina nuvarande börjar bli ganska slitna. Det är så värt med regnkläder, hoppa i vattenpölar är klart underskattat. Eller att åtminstone kunna gå rakt över dem, haha.

Andra saker jag drömmer om än nya gummistövlar är:
Fortfarande mina Dr Martens kängor, så heta! Ska be Ann köpa med ett par ifrån London om hon har plats och tid tror jag, hehehehe
En ny vårjacka, gärna en rosa eller röd, ser dock bara parkaser i blått, grönt och brunt och det vill jag inte ha. Vill ha någon rolig färg, men får se om jag hittar något, håller mig uppdaterad ;)
En liten sadelväska, med betoning på liten. Eller lagom liten i alla fall, för jag blir så trött i axlarna annars.... Hittar dock ingen jag vill ha här heller för att hitta någon med DRAGKEDJA ska tydligen vara det svåraste i världen om man vill ha ett rimligt pris. Jag är så himla nojig så jag vill inte gå med en väska jag inte kan stänga ordentligt, då tror jag bara att jag blir bestulen stup i kvarten.

Nej, nu blinkar Facebook, ska bara kika vad världen utanför vill mig.
Ha deeeeeeee! <3

Inga kommentarer: