10 apr. 2011

For every other heartbeat

Asså, jag tror jag är kär i mina kompisar och i min familj. Har verkligen haft en så sjukt underbar helg! Dock väldigt lite sömn men då har jag ju fått massa underbara vakna timmar istället! Är så himla... Jag vet inte. Överväldigad är väl ett bra ord att beskriva det med. Hade inte förväntat mig något alls nu när jag kom hem mer än att jag liksom skulle ha det trevligt och fira lite, även om jag längtat ihjäl mig efter den här långhelgen, men allt blev 1000 gånger bättre och överraskningar och skratt och jag har seriöst inte tänkt en enda jobbig tanke på hela helgen, har bara känt mig som en sprudlande liten sol hela tiden och bara känt mig så bortskämd för allt jag har fått och alla som grattat mig redan! AAAAHHHH! Fattar inte hur jag kan ha så goa människor runt mig!
Tusen miljoner tack för att ni är helt underbara alla ni som gjort min födelsedagshelg helt supderdupermegabääst!

Känner mig fortfarande helt i extas, haha. Men detta är ju faktiskt en blogg och nu ska ni få kortversionen:

Torsdag kväll: Körde hem <3 Bil! I love you miljöförstörare (ska köpa en miljöbil när jag blir rik). Väl hemma hade papi gjort tacos, så gott! Så mysigt!

Fredag: Sov lite och hade en enormt lång sovmorgon mellan typ 9 och 13 på förmiddagen framför TV:n, gud vad jag älskar att se på TV när man är menlös.
Sen åt jag lunch, varma mackor och massa glass innan jag bakade en kaka som blev lyckad, väldigt mäktig.

Chokladkaka a la Josefine:
- Följ ett valfritt kladdkakerecept (ditt favo) och använd samma mått, men använd två olika formar med löstagbar botten så du får två tunna kladdkakor. OBS: De behöver inte gräddas lika länge så håll koll på dem så dom inte blir för torra men inte för kletiga heller.
- Gör chokladkräm med
50 gram smör/margarin (smält)
2 msk kakao
1 äggula
Florsocker tills det blir en bra, krämig konsistens
- Bred ut krämen över en botten, krämen kan gärna vara lite bitter pga kakaon för kakan är väldigt söt ändå. Lossa försiktigt den andra bottnen och lägg ovanpå. Om du vill kan man ju ha kräm på den också men jag hade bara i mitten, kändes som det blev lite väl mycket annars.
- Vispa grädde och bred över
- Garnera med valfri frukt/bär/strössel/godis... Ja, vad man vill. Jag hade physallis och tyckte det passade bra med en lite surare frukt när allt annat var så sött.
- Stå kallt eller svalt tills man äter den :)

Åter till fredag: Pratade i telefon och bytte kläder säkert 118 gånger, kunde inte bestämma vad som skulle passa vädret, sol men blåst. Svårt. Det blev jeansshorts och min nya linne-kavaj! Sen mutade jag Joel att gå med mig ner på Bengtsfors genom att köpa glass till honom och så tog vi mest raggen med Strömkulle, Kickis, Konsum.
På kvällen var vi på Kinadal, Sara, Linda, Jennie, Nat, Linnea, Suzie, Hanna och jag och åt mera tacos och kaka! Yej! Satt och pratade ett bra tag och så kom jag väl hem typ tolv men somnade inte förrän två, låg och kollade på massa gamla musikvideos på VH1, haha. Massa gamla godingar så där på kvällstimmen!

Lördag: Kalasdag!
Chillade och åt digistivekex hela förmiddagen och sen var jag ute och sprang! Gaaaad vad det var skönt! Solen stekte och jag sprang en halvtimme hyfsat fort (enligt mig) i skogen och det var sån himla skillnad mot den där jävla crosstrainern. Nu älskar inte jag den längre. Hade helt glömt bort vad gött det är att springa utomhus i terräng, man bara flyger ju fram!
Det brände i lungorna, hjärtat pumpade och det sved lite i benen men det var så skönt! Helt plötsligt kändes det bara så lätt att kuta vidare på en ny stig och då märkte jag att jag hade kommit in i rätt andning och bara kunde fortsätta. Träningsvärk i lår, vader och i sidan av någon underlig anledning... (Kanske för att Linet och jag hjulade på dansgolvet igår?)

Hem och stretcha, in och duscha, ÖPPNA PAKET! Amnehagens hade varit här när jag var ite så jag missade dem :( men jag fick världens finaste kakformar, tre olika stora hjärtan! I rosa! Så fina! Jag älskar dem, tack tack tack tack! Helt oväntat också, så himla omtänksamt <3

Sen kom min släkt på kalas och det var så kul att se alla. Så åt vi god mat (Tack mamma, du är bäst!) och tjötade några timmar. Av familjen fick jag
- Fyra stora koppar och ljuslyktor av fam Thorn
- Läppglans och nagellack av Olivia
- Pengar av Andreas, Tord, Mormor och Morfar
- Påskägg från Andreas och Tord :D
TACK!
Det var så himla kul att få lite paket när man annars alltid får kuvert, det är så spännande att öppna och det var jättefina saker :)
God mat, skratt och catch-ups (höhö) = väldigt lyckat kalas.

Klockan 18 tog jag bussen med Linet och Moa och fick EN TILL PRESENT! Herregud det tar ju aldrig slut, yej! Moa hade köpt ett kit med en fickplunta, shot-glas och någon slags "tratt" vi inte fattade vad det var :P Och så hade hon pimpat pluntan med svart glitter över hela och sen hade hon skrivit "Gummi Berry Jucie" i silverglitter, haha! Så söööööööt den människan är!
Shotglasen invigdes med tequila när vi hade picknick-förfest utanför Petra. Gott, varmt, sol, kul! Sen drog vi på bowling på Dalhall (Tack Ann!) och Petra vann med hästlängder, Moa snodde skor och Lina bröt sin bowlingoskuld med massa strikes! 
Vi kom till HC typ halv tolv, helt dött. Men då passade vi på att hjula på dansgolvet och bli bjudna på drinkar innan resten av Åmål kom och vi dansade och sprang runt till halv två när Magnus hämtade och Linet och jag passade på att käka fyllepizza innan 95% av HC efterfestar mellan Rosa Kiosken och Saga-bion.
Så Jävla Bra Kväll
Sen kom jag hem och åt upp min ros på tårtan, haha. På tal om tårta fick jag en så enormt fin födelsedagstårta av mamma och pappa. HÄR kan ni se den.

Anledningen till att jag blir så himla överväldigad och rörd är för att jag hade inte alls förväntat mig att jag skulle bli firad så här mycket, jag hade inte föreställt mig någonting men det blev så himla bra alltihop. Jag var mest glad över en extra dag ledig och sen kändes det mest som om jag ville träffa lite kompisar och äta cheesecake, men så blev det ju så mycket som hände hela tiden och att folk tänker ut och ger presenter och ååååh, my god! Ni är bäst helt enkelt.

1 kommentar:

Moa sa...

yo! tratten är ju för att kunna fylla på pluntan med sprit lättare! ;)