12 apr. 2011

Hey, I have the strength

No actually I dont.
Jag är sjuk. Som ett brev på posten. Fast nä, för jag kollar aldrig posten. Men som en oönskad födelsedagspresent kanske.
Ja, jag tänker fortsätta älta min födelsedag ett tag till för ni måste faktiskt få veta vad som hände igår!
Men one things first. (Borde jag sluta med att sticka in engelska ord och meningar överallt eller? Eller ska man fortsätta skriva som man pratar?)

Söndag: Sov typ 5 timmar (igen) (och det är nog den största anledningen till min förkylning) (alla parenteser är till  dig Linet) (ska sluta med dem nu).
Vaknade av att hela familjen kom och sjöng och hade med frukost på sängen och massa paket, yej! Och där satt jag lite lagom bakis med sminket från igår, kände mig lagom mogen. Öppnade mina paket och fick:
- Massage!!!!!
- En bok av Marian Keyes!
- Skålar med jättefint mönster <3
- Pengar!
- Nina Ricci-parfymen <3 Love love love!
- Pandora-smycke till mitt armband

Smycken är ju idealiskt att få på såna här lite speciella födelsedagar för då minns man ju verkligen när man fick dem. Eller typ, som när man tar studenten. Det är typ då jag vill ha smycken för att bli påmind om var, när och varför man har dem. Det här pandora-smycket var med hjärtan, och trots att jag vanligtvis är strängt emot hjärtmönstrade saker för att det är så enormt löjligt och opersonligt, kändes det inte alls opersonligt att få ett hjärta som alltid kommer påminna mig om att jag fick det var min mamma och pappa på min 20-årsdag. För kärlek är det ju!

Sen myste jag med Sara hela söndagen innan  jag åkte och handlade lite och drog iväg till Oslo. Vanligtvis får jag alltid lite ångest när jag åker hem men förrgår kändes det helt okej, sol, varmt och att snart vara ledig igen hjälpte till att få mig på gott humör!

Sen på måndag morgon vaknade jag av Ebba då då, fantastiska människa! Och väl på jobbet fick jag parfym och arabiskt kaffe utav Ahmed och två kylskåpsmagneter av Kristina och Fredrik - Gullungar! På dem stod "Du gjör meg glad" på en, och på den andra "Jeg önsket med en god ven og heldigvis fant jeg deg!" Awh <3

Sen efter jobbet gick jag hem och kände mig lite sliten så jag funderade på att strunta i Zumban, men det var tur att jag inte gjorde för när vi kom hem efter träningen Ebba och jag.... SÅ HOPPADE FREDRIK, KRISTINA OCH CHATRIN fram ur lägenheten! Då hade dom ordnat överraskningskalas för mig medans jag var borta, och alla hade ljugit för mig hela dagen för att organisera detta, och jag, blåögd som jag är, fattade ju såklart ingenting! Så under två timmar hade dessa tre underbara personer bakat världens godaste chokladkaka till mig och Chtarin med 20 ljus på ena sidan (till mig) och 21 ljus på andra sidan till Chatrin. Så hade dom två såna dära fyrverkeriljus i mitten!
Ballonger, serpentiner, godis och ÄNNU MER PRESENTER! Herregud, jag känner mig så bortskämd att jag fick en liten tår i ögat.
De hade köpt en stor rosa skål som det står "snacks" på,en film "the blindside", så fick jag ett guldigt påskägg och lite mer godis. Herregud, jag kommer bli så tjock. Efter april månad är det nono för tårtor säger jag bara, fram tills studenten i alla fall. :D

Detta var min bästya födelsedag hittills i mitt liv! Har aldrig känt mig så uppskattad eller fått så fina presenter eller haft vänner som gjort såhär mycket för mig! Det kändes helt... Ah jag vet inte, men jag blir så rörd i alla fall. Och inte att förglömma alla otroligt fina meddelanden, telefonsamtal och blogginlägg (höhö) -
Ni fattar inte vad sånt gör mig glad! <3

Har fortfarande inte fattat att jag är 20 än, får påminna mig själv hela tiden, haha. Och jag kommer inte ens ihåg vad det är för datum! Hey hey Oldie!
Anyway, bästa födelsedagen (helgen) hittills i mitt liv, haha. Vad coolt att jag kan säga det och faktiskt mena det, haha.
Totally fucking Fab!

Inga kommentarer: