13 apr. 2011

I beg to differ.

Ne. Nu är jag trött på att vara sjuk. Jag är inte gjord för att ligga still! Det har gått en dag och jag har inte rört mig. Jag har sovit typ 14 timmar, ätit massa mat, sett på film, facebookat mer än vad som anses hälsosamt och läst min bra bok. 
Ska vara hemma imorn också för det känns som om förkylningen har nått sin kulmen nu, så är jag hemma och gör ingenting i flera timmar imorn med är jag förhoppningsvis bättre snart... Tror jag.


Ebba ska iväg på date. SÅ ENORMT ORÄTTVIST! Jag vill väl också vara frisk och gå på date! Jag är hellre arbetslös än sjuk med ett arbete för är man arbetslös har man i alla fall tillåtelse att vara pigg och ligga i solen när man inte jobbar. Har du ett arbete och är sjuk kan man ju inte visa sig ute, då finns ju risken att man blir sjukare. Solen skiner och jag ligger i en instängd lägenhet med en sambo som ska på DATE! Känn min misär!!
Synonymen till "misär" är förövrigt "mycket dåliga levnadsförhållanden". Finns ju inget mer klockrent sätt att beskriva detta.


Tack och lov att jag har fyra matlådor med tårta i kylskåpet. Är jag sjuk och inte alls date-bar kan jag lika gärna bli tjock. 
Chokladen vs mitt immunförsvar 1-0.


Jag ska döpa en kategori här i bloggen till "Bitter". Huuuh, det ska börjas tidigt med kärringfasonerna!

Inga kommentarer: