25 apr. 2011

I-I follow, I follow you

Idag har jag invigt mina coola nya jeans. Jag kallar dom: Sommarjeansen.
För dom är
1) Ljusa
2) Kortare ben
3) Hög midja (inte så somrigt men lite modernt)

Sara kallar dom oturs-jeansen för att
1) Moa råkade stämpla mitt knä med sin sko första gången jag använde dem
2) Jag råkade spilla kaffe på dem idag när jag använde dem.......

Jag och Sara har i alla fall ätit frukost på Kickis idag, vilket är det bästa med Kickis, frukost-buffén alltså.
Sara är också väldigt bra <3
Vi satt och spånade lite inför Valborg och diskuterade Bengtsfors i allmänhet. Att lilla Bengtsfors kommer nog vara ens utgångspunkt och "hemma" för en väldigt lång tid framöver ändå, även om det suger att vara där längre än 2 veckor i taget. Det funkar ju på såna här helger när alla andra också är hemma, men som i somras då INGEN i stort sett bodde hemma, och de som bodde hemma passade aldrig arbetstiderna ihop med, ja då sög det rejält.
Det är ju folket som gör det. Ytan på typ 3 kvadratkm är ju inget att skryta med direkt. Och ändå har jag tänkt att vara "hemma" i sommar... Jag förstår mig inte på mig själv. Fast tanken är ju att inte vara så mycket hemma under den månaden (juli) utan mer, ja, ha utgångspunkten här helt enkelt.

Det jag längtar efter mest med att få vara ledig (eller arbetslös kanske?) är nog att det känns som om jag kommer ha mer tid och rum för att vara mig själv. Inte för att jag låtsas vara någon annan nu heller men i sommar kan jag i alla fall få ha mina egna kläder, håret på mitt sätt och förhoppningsvis kunna ägna mig åt massa nördiga intressen, typ plantera kryddor och kanske en och annan blomma och måla med akvarellpennor (ni kanske inte tror att jag är så töntig men det är jag). Sitta inne regniga dagar och skriva musik. Sånt längtar jag efter. Att ha orken till sina intressen för nu känns det som massa tid försvinner för att man är så trött jämt efter jobbet. Och så vill man ju vara social också, och jag tänker aldrig mer i livet ruta in mina dagar och jag vill inte skaffa en kalender heller, det blir bara stressigt att se allt. Improvisation är mycket bättre, samma som att impulsköp alltid blir bra. När man lärt sig hantera dem dvs. Vilket jag gjort, eftersom jag övat väldigt mycket.
(Behöver du verkligen det här läder-skärpet Josefine, som kostar 150 kronor bara för att det är rea 50% ?? Vad ska du matcha det till? Du har inte ens en midja att sätta det i?)
Övning ger färdighet.

Nu ska jag uppdatera min festival-info, Siesta och P&L, gott gott!

XO <3

Inga kommentarer: