25 apr. 2011

Run the to the place where the sun always shines

Måndag och söndagsångest, hej och hå!
Eller separationsångest kanske... Ahh, det är alldeles för lätt att vara lat när man är ledig! Man kommer så lätt in i chill-mode med att sova på morgon, dricka vin på vardagar, äta frukost i en timme och gå runt barfota!
Håller med mitt Lin om att arbetslös kanske är the way to go ibland. Eller så kanske man bara känner så för att man inte hitta 100% rätt grej än.

Hade jag varit arbetslös hade jag:
- Bloggat jättemycket
- Fotat mera
- Målat och bakat mer
- Antagligen bott hemma i Bengtsfors
- Inte haft råd med ett gymkort så jag hade sprungit som en indian i skogen
- Lagt mina få pengar på alkohol och rock 'n' roll

Det är nog roligare att vara arbetslös i en större stad dock. Så då skulle hela min A-kassa gå till att bo någonstans. Vad smal man hade blivit utan pengar till mat.
FAST, då hade jag kunnat bli sån där containerletare och börja dumpstra. True hippie-style.
http://dumpstergrrl.wordpress.com/ - Inspirerande blogg för dom som vill börja spara på naturens resurser genom att rota fram mat ur containrar eller soptunnor, oftast letar man i storköps containrar där de främst slänger mat som fortfarande ligger i sina förpackningar.
Kan vara en idé. Leva på minimalt med pengar bara för att prova liksom...
Vara radikal och komma undan konsumtionshetsen!

Nu ska jag leka med Samuel, återkommer säkert på "det finns inga jobb"-teman.

XO <3

2 kommentarer:

Dumpster Grrl sa...

Lycka till med containerdykandet! Man kan ju inte bara hitta mat, finns en massa andra saker också, jag har till exempel nyligen hittat en sprillans ny mobiltelefon! ;)

Josefine sa...

AAAHH! Det vill jag också hitta! Dumpstra is the new thang tror jag :)
Lycka till själv :D