19 apr. 2011

Keep on dancing til the world ends

Solen skiner, redigerar bilder och blir nöjd med resultatet, träningsvärk i benen - Härligt!
Ska snart hoppa upp på crosstrainern innan det blir dusch och sen klipp hos Emelie, yej! Resten av eftermiddagen har jag ingen aning om vad som sker. Får väl antagligen gå runt och känna mig snygg om jag blir nöjd med håret ;)

Ni kan seriöst aldrig gissa vad jag gjrode igår så det är lika bra jag berättar: Jag red! På en häst alltså. Ute i Herrenäs hos Linnea Ernebro.
På min spontana solskenspromenad mötte jag Malin Kjellin och hennes kompis ifrån Götet och de skulle dit senare på kvällen för att rida (fortfarande hästar asså, bara så det inte uppstår missförstånd) och frågade om jag ville hänga på och såklart ville jag det!
Så vi åkte iväg runt sex-tiden och så fick jag gosa med lamm-ungar och rida på Älvjol som hästen hette. Såklart skulle ju jag vara cool och försöka trava med den. Gick ju sådär för jag råkade skänkla (kicka igång hästen) när jag egentligen försökte hålla fast mig med benen så han satte ju såklart av i galopp och oj vad snabb han var!
Så jag ramlade av och bröt armen :(

Neeerååååh, överlevde finfint men tyckte lite synd om hästen så lite kontroll som jag hade, skrek och skrattade och drog i tömmarna.. Stackars söta häst.
Han var så gullig för han gick så fort så de andra tjejerna som gick bredvid halkade en bit bakom, men då stannade han till och kollade efter dem och skrittade inte iväg förrän alla var med igen, awh.
Det var i alla fall superduper kul! Jag är lite rädd för hästar, det måste erkännas men jag är så himla stönig så så fort det är något som skrämmer mig måste jag alltid överbevisa mig själv och alla andra att fast jag är rädd är jag stencool och gör det ändå.
Kommer antagligen hoppa fallskärm och djungelvandra bland farliga ormar och spindlar och tatuera mig också innan jag dör bara för att.

Nej nu ska jag hoppa på min crosstrainer - måste ju börja komma iform innan beach 2011 :O (Skulle seriöst behöva expert-hjälp med den där biten men...)
Och beställa P&L-biljett och Siesta, längtar som bare den, det kommer äga!

xoxo!

Inga kommentarer: