15 apr. 2011

Love me girl

Idag är en sån där bra dag för att öva mig på att inte bli irriterad och inte bli arg. 
En bra dag på att öva på att tänka positivt och lugnt... 
Bakgrunden till min smärre irritation är denna:
- Jag trodde jag skulle jobba på DnB nor nästa vecka innan påskhelgen - Det ska jag inte
- Jag har beställt bussbiljett hem till på onsdag (nästa vecka) men nu kanske jag inte alls ska jobba och måste då antingen 
1) beställa en ny till imorn (billigast imorn) 
2) vara i Olso i 5 dagar utan jobb (visst det är inte hemskt så, men inte så ekonomiskt.)
- Jag har varit sjuk i tre dagar och den här informationen har inte nått mig
- Jag måste gå ner till DnB Nor idag ändå för att
1) hämta mina arbetskläder OM jag nu skulle få jobb till veckan 
2) hämta min menlösa timlista för två dagar...
- Gå vidare till Adecco och få någon ordning på det här... Grr..


Detta gör mig irriterad eftersom jag är en planeringsperson. Undgår information mig som stjälper min planering blir jag sur. 
Så nu ska jag öva på att inte bli sur.
Om man Stoppar, Observerar, Accepterar och gör det som ska göras för att sen släppa det som känns jobbigt för stunden kommer det gå som en dans.
Herregud, jag måste bara gå ner till Aker brygge, det är hälsosamt med luft! Och jag får säga hej-hejdå till alla på jobbet inför en långhelg. Två positiva saker.
En till bra sak är att jag kommer klä på mig i nästan anständig tid. Och en till är att jag kan kolla priser på akryl-färger och A3-block. Och jag fick lite lön idag.


Äh lika bra att sätta igång med disken så är DET avklarat i alla fall. Fy fan vad jag hatar att vara hemma fru. Det blir så jävla mycket disk. Helvete vad sur jag är. Åh.

Inga kommentarer: