17 apr. 2011

Please dont take my sunshine away!

Märker att jag blir väldigt dålig på att blogga när jag är i Svea-rike men det är alltså HÄR i Sverige som jag befinner mig, just nu hemma hos Amnehagens och skriver för första gången på väldigt lääänge på ett old fashion-tangentbord, haha. Ett sånt som klickar hela tiden och är beige-t. Ol' times, ol' times

Åkte hem igår lite lätt bakfull eftersom jag drog iväg på en liten tillställning fredag kväll, rastlös som bare den efter alla mina sjukdagar - Mycket trevlig kväll och jag kände mig mycket kryare efter att ha tagit två timmars "powernap".
På lördagen lämnade jag Ebba ensam runt klockan 13 och var hemma innan fyra och tog det lugnt hela kvällen hemma utom när jag lekte med Samuel i lekparken.

Söndag morgon vaknade jag nästan som en prinsessa, för första natten på länge har jag sovit riktigt gott i 9 timmar och solen sken in ghenom fönstret och det var bara att ta sig frukost vid ett dukat bord.. Mm mm mm.
Sen stack jag iväg på långpromenad i nästan en och en halv timme. Vågar mig inte på att träna hårdare riktigt än, vill bli helt frisk först - men snart så blir det löp och styrketräning igen- woohoo! Var gött avundsjuk på Ebba kan jag lova som sprang iväg och gjorde både det ena och det andra på gymmet och sprang milen och hej och hå... Hatar att vara sjuk av mer än en anledning vill jag lova. Men som sagt - Tänk positivt - Jag mår 90 % bra nu i alla fall.
Så efter promenaden tog jag en dusch och åt lunch och sen tog jag en cykeltur till Amnehagens och har lekt ännu mer med Samuel, han hade till och med bakat en hallonpaj till mig, awh <3 Fast den var slut när jag kom hit, men tanken var ju god! Haha :D
Sen har vi lekt superhjältar på studsmattan och byggt tågbana och så.

Nu äter alla grillmat men jag hade ju redan ätit så jag överlever allt ett tag till, ska snart iväg och köpa take-awa-fika med Linet och åka till Moa i Långed, där tänkte vi mysa lite och antagligen avsluta kvällen på bryggan med lite 3.5:or och massa tjöt. Fantastisk söndag och inte är jag bakfull heller.
Jag är Lucy in the sky jag är högt över molnen

Hörs någon annan dag, vågar inte lova när för jag har tänkt att uppehålla mig i solen så mycket som det bara går nu när min favoritårstid visar upp sin bästa sida, hoppas ni gör detsamma :)

Pusss! <3

1 kommentar:

Ebbisen sa...

TAck jag började undra om du levde :P Höres bra ut att sitta på bryggan . gu va mysigt :) Jag blir väldigt avundsjuk när de inte finns sånt här!