14 maj 2011

Always eat eggs before shopping

Vaknade för en timme sen och håller precis på att laga frukost. Förrätten består av pulverkaffe som faktiskt inte är heeelt outhärdligt när man bara dricker det typ 2-3 gånger i veckan istället för typ 14.
Kl 8:14 kollar jag på alarmklockan och blir helt knäckt! Vaddå 8:14? HERREGUDJAGHARFÖRSOVITMIGBIGTIME!! Kollar igen och igen och blir plötsligt supervaken, innan jag inser, hej stress-mongo, att det är lördag.
Ebba ligger fortfarande och snusar där uppe men jag kunde inte somna om, dels på grund av mitt abrupta uppvaknande, dels på grund av en överfylld blåsa. Men solen skiner ute och jag vill lägga mig i gräset och börja dagen så no worries :)

Tänkte inleda helgen med en liten... Lista låter så fult (haah, sorry Linet) men uttjatat i alla fall.
Måste komma på någon annan bra synonym... http://www.synonymer.se/?query=lista
Förteckning?
Register?
Längd?
Rulla?
Hahahaha, nej seriöst.
Rulla?
Whoot?

Tänk vad kul om alla stora, större, hehehehehehe, bloggare skulle börja skriva "min ute och inne-rulla" istället för lista, HAHA. Då hade jag blivit glad. Let me be the one who started the whole thingie, so:

Helgens ute-rulla: (HAHA, låter nästan lite snuskigt.)
- Smock. 
Ni vet sånt där töjbart, brett runt livet, bröstet eller bara i ryggen som är SÅ praktiskt, jag vet, men oooh, så trist! Drqgsko är mycket mer sommar 2011 i min ute- och inne-rulla.

- Långa naglar.
Kommer alltid vara ute när det gäller till vardags. Jag tycker det känns ofräscht och opraktiskt och dom går ju ändå alltid av? So what's the point? Ni får ha lagom långa naglar utan skit under och långa till fest om ni måste typ som studenten och balen.

- Fake-blonda människor.
Kommer också alltid vara väldigt ute! Förstår inte folk som har mörkt hår som sen över natt *vips* bestämmer sig för att bli blonda med hjälp av Garniers helblondering. Små folk:
1. Gör slingor! Det är starkare än en hel-blondering och ni slipper se ut som om någon kläckt ett ägg i huvet på er.
2. Gå till en frisör. Gäller även inbitna blondiner som mig om jag vill bli brunett. Proffisonell hjälp!
Ne men seriöst, no morhelblonderingar okej, även om man gärna vill bli ljus till sommaren. Gör guldiga slingor så ni slipper se ut som Olga from Russia.

Nu ska jag ägna mig åt min frukost. Wiiw, fortsättning följer med min Inne-rulla!


XO <3

1 kommentar:

Average Ann sa...

Ha ha ha!! Borde jag känna mig träffad av Olga from Russia?
Oksanaaaaa