4 maj 2011

It's time to do it!

Asså, förlåt att jag dumpat er. Det är inte dig det beror på, det är mig.
I måndags tänkte jag som sagt komma hem och blogga. Hade antagligen en ide, men sen failade Internet och ALL el för övrigt. Jobbigt jobbigt. Som sagt kom den ju tillbaka men då var jag så slut efter att ha burit runt på mat i halva Oslo, powerwalkat och diskuterat resor så jag gick och la mig. Tror jag somnade på typ 5 sekunder efter att jag duschat.


Igår fick jag ett fruktansvärt IBS-anfall så jag tyckte så himla mycket synd om mig själv :( Bakade pizza som antagligen inte blev helt färdig eller något för efter den fick jag så himla ont i magen och blev sjukt uppblåst. Kramper, hugg och svårt att andas... Fy farao för att ha en vrång mage ibland! :(
Sov en timme runt sju och vaknade med världens kramp. 
Har inte haft så ont i magen på länge och det är jag glad för, men det är jobbigt när det väl händer för man kan ju aldrig riktigt veta vad det är som gör att man får ont. Är det maten? Stress? Druckit något? Sjuk? Kan ju vara vad som helst, och med IBS vet man ju aldrig från ena dagen till den andra heller.
Jag vet att jag är känslig mot:
- Jäst
- Mjölk och mjölkprodukter
- För mycket fibrer
- Viss frukt, typ äpplen
- Fet mat och feta såser, pizza och beasås
- För mycket mjöl


Visst, visst. Inget är bra att äta i för stora mängder, lagom är bäst, blahablaha, men när jag menar för mycket mjöl menar jag att jag kan typ käka en macka på en dag, annars blir jag uppsvälld. 
Plus att jag har ett stressigt jobb. Inte stressigt så jag mår dåligt av det för jag tycker det är kul att ha något att göra men ibland säger ändå kroppen ifrån på det här viset. 
Bra på ett sätt såklart men jag som är så jäkla envis jämt har ju så svårt att bromsa in när det händer mycket saker, det är ju då livet är som roligast!
Menmen. IBS kan man tyvärr inte ta ett piller emot, jag får helt enkelt fortsätta försöka lyssna på kroppen.


Nog med tråkigheter. Idag har varit en toppendag och jag har varit så glad idag. Fått massa härliga komplimanger både idag och igår och jag känner mig som en liten sol!
Dessutom har jag äntligen kunnat ta ut mig ordentligt på gymmet idag med 1 timmes crosstraining och styrka efteråt så Ebba och jag tränade på Elixia i en och en halv timme. Gott! 
Och nu har jag nyss kommit hem och hunnit laga en supergod grönsakssoppa från GRUNDEN och inte pulver den här gången ;) Och den blev seriöst hur god som helst så jag funderar att starta soppkök.


Tjaaaaaa....... Det var väl typ det som hänt i mitt liv det senaste så ni kan uppdatera er om mig. Tog även lång promenad och dagdrömde om att bli författare. Sitta hemma och jobba sen tpå natten när alla sover, gå upp när alla är på jobbet och ha stan för mig själv. Komma hem, mysa och sen börja skriva igen. En roman skulle det bli som skulle heta "så jävla vanligt" och handla om ingenting. En sån där klockren bok som folk skulle känna igen sig i och skratta åt och erinra sig om att "ja just det ja, så gjorde ju jag med en gång! Ha ha ha".
Perfekt. 
På tal om bom läste jag ut ÄNNU en bra bok idag, "Arvet eller M som i mord" hette den och handlade om en kvinnlig privatdeckare som letar upp en man som varit försvunnen i 18 år. Hans bröder vill leta upp honom eftersom de ska göra upp om deras fars testamente och så sker ett mord och ja, den var faktiskt spännade och väldigt "käck". Kan nog inte beskriva den på något annat sätt. Den var inte sådär megabra så jag vill läsa om den direkt men den var lättläst och underhållande :)


Ne, nog tjatat. Nu får vi banne mig höras imorn för nu ska jag ta kvällen. Jag är proppmätt efter en god soppa och slut i kroppen efter träning, plus att jag har en fin sambo so frivilligt tar hand om disken. Man, I feel like a man!


Puss på er, jag ska försöka uppdatera lite mindre, lite oftare men lovar inget.
XO <3

1 kommentar:

Sara Mellberg sa...

Jag har ju haft riktigt mycket problem med min IBS och när det var som värst för mig började jag käka låg dos av antidepp i ungefär ett år och det hjälpte väldigt mycket mot kramper i magen :)