2 maj 2011

I wish I was he

Wow vilken rörig eftermiddag!
Var på jobb, helt okej, allt gick smidigt och bra och blahablaha. Kom hem, Ebba har glömt sin nyckel i Sverige så nu måste vi hitta på någon smart lösning så att båda kan komma in hemma, sen funkar inte datorn. Nehe, tänker jag, börjar den att krångla nu igen? Sen kollar vi kylen. Då är den typ ljummen, du har strömmen slutat funka!? Vi kollar proppskåpet där vi fått en varning om att vårat "medlemsskap" hos något elbolag är uppsagt? Vi har inte ens haft något eftersom elen ingår i hyran?! ÅH!
Och får vi tag i hyresvärdarna? Nej.
Kan jag och Ebba mixtra med proppskåp? Nej.
Funkar vårat kylskåp så att vår mat inte blir förstörd? Nej.


Så vi panikringer till typ alla vi känner och vill låna kylskåpet, men ingen har plats. Så vi fick dela upp det lite tänker vi. Då ringer plötsligt hyresvärden tillbaka och kan hjälpa oss med elen... Jaja. Ingen Zumba för mig idag alltså jag som hade längtat så :( Tusan. 
Men efter allt mas tog vi i alla fall en skön powerwalk i den gröna och gick runt i hur mysiga kvarter som helst här i Oslo så nu är jag glad igen och elen är tillbaka så inga sura miner längre. Typ ;)
Vi har hjulat en massa under promenaden också och så visade det sig att JAG hade bättre lokalsinne än Ebba, geografi-nörden. fatta vad stolt jag är eller? :D


Nej, det blir en kort redovisning idag för nu ska jag duscha och tröstäta rostat bröd, mu-ums!
Oslo är i alla fall helt otroligt vackert. Me like <3


XO!

Inga kommentarer: