1 maj 2011

Halleluhja it's raining!

Oh Gud vad jag älskar regn, det är ju så himla mysigt!
Hahahaaaaaa, dock gav sig min pappa preciiiiiis iväg på promenad - Fail! Han kommer vara som en liten blöt hund sen, hahaha.
På tal om min pappa så har han köpt en ny grill. Jag ser ett kort han tagot på våra TVÅ grillar. Samma märke, samma färg... Den enda skillnaden jag kan se är att den andra är liiite större, what for kan man ju fråga sig när den första grillen har räckt gått och väl i flera år, men min kära far hade svar på tal.
- Men pappa, dom här grillarna ser ju precis likadana ut.
- Nej Josefine, den här nya har askfat.

Jaha. Ett askfat. För det kan man ju inte ställa dit själv. Sen var den ju lite större också, icke att förglömma ;) Men är the grillmaster glad, så är jag glad!

Igår hade jag en fruktansvärt trevlig Valborg i Göteborg. Solsken hela dagen, lite blåsigt men soligt.
Dock HATAR jag att åka buss/tåg när man har ett gäng tjattrande fjortisar framför sig... Gaaaaaah! Samtalen var typ såhär:
- Asså guuuuuuuuuud vad du ser annorlunda ut på ditt leg, asså herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuud man ser ju kanppt att det är du!
- Asså det är ju skitonödigt att köpa Converse för typ asså typ 600 spänn i Sverige när du ska till USA liksom. Där kostar typ ett par Converse typ 15 dollar. Asså fatta. Du kan typ köpa 4 par Converse för samma pris i USA som ett par typ i Sverige!
- Asså jag fattar inte att jag kunde glömma mitt rabattkort till Subway! Har ni lust att käka på Subway? Ska vi dra till Subway? Subway? Hah? Vill ni käka på Subway? Asså faaaaan att jag glömde mitt kort till Subway!

RRRAAAWRR. Så var dom tvungna att tjöta på den grövsta göteborgska (stava?) jag någonsin hört?
1 - ALLA är fula på sina leg!
2 - Converse är så mainstream att jag bara spyr på dom, hatar Converse. O-ergonomiska, svindyra och tråkiga!
3 - SUBWAY???!!!!!! GAAAAH finns det något äckligare än Subway? Skulle kunna göra ett enormt ilsket inlägg om Subway och hur mycket jag hatar Subway men jag är så glad nu så det får bli en annan gång. Men jag avskyr Subway.

Åter till Göteborg: Linet mötte mig på stationen och så åkte vi på snabbvisit till henne på Hisingen innan vi åkte in till stan och kollade på Chalmers-kortegen och den var verkligen supercool! Alla de olika vagnarna hade ettt nutida tema eller tog upp någon stor händelse som har hänt den senaste tiden, typ som när Gudrun Shyman brände massa pengar. Då hade de gjort en vagn med ett bål där en utklädd kille spelade Gudrun och andra dansade runt med pengar och så spelade dom "Barbra Streisand" Fast med orden "Gudrun Bränner" istället, Haha!
Och så tog dom upp vattenförgiftningen i Östersund, Jimmy Åkesson i Rikstan, Mikrofonkåt-Hajpen... Ah det var massa olika. Vi såg ungefär 30 bilar innan vi drog oss hemåt och började dricka vin.
Sen drog vi in till stan och festade på Järntorget innan vi hade tänkt dra till Avenyn men fastnade på Macen istället, eiuw vad dåligt av mig, innan vi drog hem och stensomnade.

Vaknade såklart tidigt i morse men idag pga min mage som hade bestämt sig för att vara hur krånglig somhelst så jag mådde så himla illa att när jag drack ett litet glas vatten var jag tvungen att spy upp det? Visst, bakis i alla ära, men vatten? Och att kräkas? Var rädd att jag hade magsjuka eller blivit matförgiftad på Macen men nu mår jag ju bra igen så det var nog bara min mage som inte riktigt var vaken eller redo för någon mat/vätska...
Buss och tåg hem i alla fall för att träffa Jeanette, käka middag och fika <3 MYS!
Nu har jag precis varit och handlat och ska börja packa och klä på mig lite mer kläder innan vi drar tillbaka till Oslo, längtar verkligen tillbaka till Oslo den här gången - åh! Ser fram emot att stanna där ett bra tag nu och inte stressa hem och packa och masa. Bara vara på ett ställe och kunna ta det lugnt på helgen, mm mm!

Hohojaja, intensiv dag men nu ska jag bara packa innan det blir att sitta ännu lite mer på en buss... Bra uppfinning det där med kollektivtrafik.

Vi hörs så snart som möjligt och tagga maj som fan nu, fatta liksom - MAJ! 1 maj! Underbart! Nu är det sommar typ bestämmer jag, jag ska i alla fall bara njuta och vara så bekymmersfri jag bara kan :)

XO <3

Inga kommentarer: