5 maj 2011

I can be the troubble baby,you could be the base

Asså wow vad Britneys nya album suger.
När hon släppte Circus blev jag helt till mig - Wow, en 90-tals idol som inte totalsög 10 år senare. När Robyn slog igenom igen blev dock skärpan lite klarare. Och nu när Britney släpper det här andra superdesperata albumet känns det som man märker vilka artister som faktiskt utvecklas och vill skapa och utvecklas inom musiken. Det är konst ffs! Det ska inte göras bara för att säljas till miljoner radiokanaler, det ska göras för att det måste bara. För att det finns något inom en som formas och blir och styr. Man känner ju om det blir rätt eller inte. Man gör om och gör om, övar och blir bättre.
Men vissa stannar verkligen på samma intetsägande kommersiella nivå. Funkar kanske på dansgolvet eller i bakgrunden till träningen, men inte nu, inte såhär. Så sorry Brittan. Thumbs down for you.


Thumbs up för min matlagning dock!
Idag blev det ungsbakade grönsaker med linser och avokado - Enormt lyckat!
Bakade färsk svamp, tomat, oliver och lök (gul eller röd spelar ingen roll) i ca 10 minuter. Efter det slängde jag i lite vanliga vita bönor och lät det stekas i 5 minuter till. Alla grönsakerna dränkte jag in ca 3-5 msk olja (oliv helst men jag använde matolja, inte lika gott men helt okej) som jag blandade diverse kryddor i, som en dressing typ som ringlades över grönsakerna innan de fick gotta sig i ugnen.
Jag hade i timjan, oregano, salt, örtpeppar, paprika- och vitlökspulver.
Under tiden kokade jag röda linser till utfyllning. Den här gången blev de jättelyckade och supergoda! Inga kryddor på dom, blanda de bara med grönsakerna rakt på tallriken med avokadon. Grönsakerna har smak så det räcker :)


Mätt som bare den och illamående pga min lilla krångelmage som helst vill stöka till så mycket som möjligt... Sitter och läser bloggar så länge. GAAH VAD NI ÄR DÅLIGA PÅ ATT UPPDATERA! Skäms på er, ni vet vilka ni är.
Tycker det känns mycket mer intressant att läsa mina vänners bloggar än desa "kändisbloggar". Läser första inlägget och sen inser jag (som alltid) att det är ungefär samma sak som igår. Nya kläder, tävling "vinn 50 000, bli bop-modell". Och alla skriver om samma saker, alla har egna företag och är lyckade, pojkvän, rika, dyra lägenheter i fucking Stockholm.


Måste man ha en speciell bakgrund för att bli känd? Antingen den misslyckade stackars som kom från den minsta staden och kämpade sig ensam fram till målet, eller den som gled in på en räkacka, som blev känd för att han eller hon redan var vrålsnygg, aldrig höll käften och dessutom (!!) verkade ha ett mål i livet?
Och vad är egentligen en B-kändis? Känd för att vara känd? Då är väl alla kändisar en B-kändis nu för tiden.
Åter igen - KONSTEN! Var finns den i att blogga om sitt rika vardagliga liv? Möjligtvis i modet, men för det mesta känns det som att modeindustrin inte syftar på konstbiten utan snarare penga-biten.
I slutändan handlar allt om pengar.
Pengar gör en lycklig och pengar gör en bitter.


Ne-e, som Ann skulle ha sagt. Nu ger jag mig innan det spårar ur.
Det jag ville säga innan jag blev sur för att allt är så himla köp-sälj-köp-sälj-igt-sesåsnyggutsommöjligthelatidentillochmednärdugått56miliöknenochintesovitpå4veckor var att mina vänner borde blogga bättre. Det är ER jag vill läsa om, hur menlösa ni än är så älskar jag ju er ändå. 


Ta det bokstavligt!


XO <3




Where's the art at?

Inga kommentarer: