18 maj 2011

To let your heart be the part

Lyssnar på Hanna Turi, som jag faktiskt träffat i London, höhö. VIP.
Och snart sak jag lyssna på henne live på festival. Minns dock inte om hon skulle spela på Siesta eller P&L.
Det ger sig.
På tal om festival så regnar det. Eller nej. Det ÖSER ner och har gjort det av och till med start lördag kväll.
Jag låter det regna i två veckor till, sen ska det bli fint för jag ska vara ledig och ska ner till Skåne och roadtripa så då får det banne mig bli sol. ARRRGGHHHH.  (Så arg blir jag annars.)

Jag har lite ångest ang. festival. Vad ska man ha med sig? Wooaaah, hjälp!
Ta med:
- Gummistövlar
- Våtservetter (det är det BÄSTA man kan ha med sig, till allt.)
- Sovsäck
- Tält
- Vin
- Snygga kläder
- Hatt
- Solglasögon
- Solkräm?
- Pengar
- Strumpor, massa strumpor!
- Öhh... Hink?
- Öhh.... Kex!
- Plastglas!
- Varma sovkläder
- Öronproppar! My god, kommer fetglömma dom... -.-
- Mobil och laddare
- Schampoo?

Ta inte med:
- Jeans, otympligare plagg kan man ju leta efter...
- Öhh...

Ah shiet vad dålig jag är på detta. BILJETTEN får jag inte glömma heller. Tur att jag och Linet ska ta turen om crazy Ullared före, ha ha. Har aldrig varit där men jag tänker bara på det där programmet och det skrämmer mig lite. Hade inte förvånat mig speciellt mycket om vi slår upp vårt tält utanför Ullared istället och köper på oss två miljoner deodoranter och billigt hushållspapper för 5 generationer framåt, bara för att det är billigt liksom. Jag har ju tydliga shopoholic-tendenser enligt den diagnos jag ställt på mig själv så sen igår har jag infört köp-förbud med mitt norska kort förutom soyayoghurt.
Har funkat bra hela dagen idag, och jag läste någonstans att man ska vara glad för minsta lilla framsteg så jag är superhappy.

Typ lika glad som jag blir när jag ser på den här bilden. Jag och Moa gick en mysig promenad i Vigelandsparken för typ tre veckor sen, då var det inte ens grönt på träden!


Nu ska jag göra... Något annat. Något vuxet, typ som diska. 


XO <3

Inga kommentarer: