15 maj 2011

Woohaaa, söndag. Och igår fick jag över Ebba till den mans-hatande sidan så nu är vi 3 i gruppen, Ebba, Lina och jag. Känns bra ;) (Ta det med en nypa salt folkens.)
Trots detta ska jag ut och spana ikväll eftersom det blir VM-final i hockey på någon sportsbar close-by för att Ebba mutar mig med öl. Jag ger upp min värdighet för att vara en cool sport-intresserad brud, trots att jag är hela 100-procentiga motsatsen. Älskar rosa, hatar sport och tycker modemedvetna killar är sjukt mycket ögongodis.
Men men. Vad är jag för en ung tjej om jag inte offrar mina åsikter för god öl och mitt sociala umgänge (dvs Ebba). Haha. Blir antagligen bara Intranätet som enda sällskap annars och det känns värre.

Idag har det regnat hela dagen så jag har vigt min söndag till städning och träning. Höll på i nästan 2 timmar på gymmet, känner mig grym!
I början tränade jag ca 40 minuter på crosstrianern och sen hemgång, nu ska jag försöka stå 1 timme varje gång och oftast blir det styrka efteråt - I feel good!
Idag var jag Cat-woman på gymmet i mina svarta tights och mitt svarta linne. Hej avslöjande. Tur att det faktiskt inte ser så himla pjåkigt ut längre PLUS att jag har stått still i vikt i en månad, yej! Känns asbra.

Igår solade vi för halva slanten, dvs halva dagen, och sen blev det shopping, igen. JAG VET ATT JAG ÄR BEROENDE! Blev ett par jeansshorts och en så enormt cp-snygg byxdress, kan vara mitt bästa köp hittills i maj månad, haha. Eller mina Tretorn-stövlar i cerise?
Anyhow. 
På kvällen var det meningen att vi skulle grilla men precis när vi var påväg började det spöregna så vi drog hem igen och hade picknick i bäddsoffan istället. Gjorde i ordning hamburgare, drack varsin cider och käkade choklad och kollade på Melodifestivalen. Tänker inte ens lägga mig i den diskussionen men min åsikt var att Saades låt skilde sig väldigt mycket från resten av balladerna och faktiskt borde ha vunnit. Tyckte han hade den bästa showen och sjöng enormt bra jämfört med vissa andra länder, herre min skapare. Hur är det ens möjligt att skicka iväg folk som inte ens kan sjunga rent?!
Nej... Sanna mina ord att den tävlingen är inte som den har varit. (Old woman talking.)

Men vi hade en mysig kväll i alla fall. Somnade dock typ halv elva och missade dom sista bidragen, vaknade lagom till poängutdelningen och somnade om när det var klart och vaknade halv elva i morse, så himla skönt att kunna sova ut.

Har bara 4 dagar jobb den här veckan eftersom 17:e maj inträffar på tisdag och jag får äntligen vara med om hela detta omtalade jippo. Lousie, Ebbas syster och Malin, Saras syster kommer hit och firar med oss imorn, tisdag och drar hemåt på onsdag, ska bli kul! :)

Ne nu får jag väl göra mig i ordning för den stundande hockeyn. Gud hjälpe mig. Ska nog ta med öronproppar just for saftey.

XO <3


Ebbas arm (min privata paparazzi) och moi påväg till Vigelandsparken för att sola.




Inga kommentarer: