22 juni 2011

Don't get me wrong

Tänkte bara dela upp mina inlägg, eftersom de handlar om två HELT olika saker.
Nu ska det handla om mig!

För idag hade jag ingen kul dag. Min mage är verkligen helt hopplös. Alltid ont, alltid uppsvullen och ja. Den fungerar inte som den ska om man säger så.
Så det är ett väldigt plus med att få komma hem, jag kan äntligen få tillgång till att laga bra mat och jag behöver inte frestas av allting som vi har på jobbet, allt i ostväg, chokladväg, brödväg... Och eftersom jag är veggie så kan jag ju inte käka varmmaten så ofta heller - Så himla kasst enligt mig, miljöförstörare, men ändå.
Vill verkligen ge mig in i miljödiskussionen och tvinga alla att sluta äta kött om det nu inte är närproducerat, och att man faktiskt borde ha en, eller varför inte två (?) vegetariska dagar i skolan. Tänk vad pengar man skulle spara! Och tänk vad bra, om fler människor blev lite kreativa i mattänket och inte bara levererar femhundra ton lasagne till alla skolor som man gjort i flera år?
Visst, jag jobbar med kött och tar i det för inte heller jag ser det som ett dött djur, ett as. Jag ser det som skinka, eller köttbullar. Jag tänker inte på att den här köttbullen har "levt" ett hemskt "liv" instängd för att vi ska kunna äta den, utan det är jag tänker på är det fruktansvärda slöseriet av resurser. Och att folk är så jävla lata och ingångna i sina gamla vanor.
Och sen blir jag sur på att JAG som veggie alltid måste ha minst 1000 argument för att bli accepterad pga att man inte äter kött?
Ne men andra kanske inte gillar räkor? Blir det någon stör hetsig debatt om det då? Naej.
Skäms.

Tillbaka till mitt tidigare inlägg - Det finns inga ideal eller någon perfektion när det gäller människor. Vi är så inavlade att det inte funkar att vara lika, eller bete oss lika. Jag tycker personligen vissa beter sig bättre än andra, men man måste ju ha något att jämföra med också eller...?

Nej. Nu blir jag upprörd Hade inte alls tänkt skriva om detta.
Tänkte egentligen skriva att planerarN^ var igång för fulla muggar med midsommar i Gstad (oskuld på den fronten) och lite festivalplanering inför P&L. Och hemgången imorn såklart. Har packat som bare den och ska  ta det sista imorn (dator, necissär, mer skor). Ska räkna mina skor när jag kommer hem. Och godsa med min mami ^^ hihihihihihi.

Nu ska jag lägga mig och sova, den här tjejen är helt slut.
Höres imorn, puss! <3


Jag och Linet på Siesta, sådär lagom skitiga och goa, mys! Nu är hela mitt Ldn-gäng i Ldn också utom jag. Lite sorgsen men man kan inte hinna med allt. Krama alla från mig! <3

Inga kommentarer: