22 juni 2011

A place only we know

Istället för att blogga har jag läst bloggar. Både kändisars och så smygläser jag massa bengtsforsares bloggar, höhö. Håller mig uppdaterad you know ;)
Men det är i alla fall ganska instressant, det här med "bloggvärlden" och för mig uppdagas verkligen alla måsten och ideal något så fruktansvärt och jag tykler att vi slopar dom. Allihop.
Man KAN INTE se likadan ut som någon annan. Man BORDE INTE försöka vara någon annan.
Kissie är supermegasmal. Fult, enligt mig. Men ändå, är det hela världens problem om hon nu vill se smal ut? Jag VET att det kan vara sjukligt, men det jag vill åt är att alla kanske inte borde lägga sig i och hela tiden konstant skapa en diskussion om IDEALEN. Det kanske finns något annat, viktigare att diskutera?
Och i och med att en bloggare har blivit skit-smal, då ska man genast kolla upp alla andra också, vem är tjock? Vem tränar? Vem äter så? Och jämföra. Jämföra, jämföra, jämföra.

Jag blir så trött. Samtidigt som jag ironiskt nog tycker det är underhållande. Samtidigt som jag känner mig dum som sitter och läser bloggar om allt och ingenting när man faktiskt kan göra vettigare saker.
Samtidigt som man "bara" är "människa" har vi ju faktiskt väldigt stor makt och kraft att göra skillnad. Eller åtminstone hjälpa till lite.

En blogg jag gillar: http://egoinas.se/
Hon känns sådär lagom. Hur mycket jag än hatar det ordet. Och underhållande. Och det är ett trevligt plus i kanten.

Inga kommentarer: