16 juni 2011

We can't go on together!

The blog is back!
Bigger, stronger, better. Eller nej. Men lite. Jag är tillbaka och det gör mina obefintliga läsare glada, eller åtminstone mamma ^^

Update:
Jag har som sagt varit på Siesta, det var mycket angenämt. Jag och Lina gjorde en liten roadtrip som innefattade Göteborg, Falkenberg (insidebesök på SIA-glass!), Helsingborg, Hässleholm. Och sen tillbaka. Vi missade tåg, tåg missade oss, vi dansade, var allmänt festivaliga och träffade mysiga människor.

Sen de andra veckorna som har förflutit har jag faktiskt sovit. Känns jättekonstigt att sova bort mitt liv, men igår gick jag faktiskt och la mig kl 19 på kvällen. Och sov till klockan 22, vaknade till, tvättade sminket och borstade tänderna, gick och la mig igen. Läste lite innan jag somnade om. Tror fortfarande min kropp är i "Catch-up"-stadiet efter festivalen med typ 3 timmars sömn per natt och massa stress på jobbet (ja, jag är fortfarande i Norge och fortfarande på DnB och ja, jag får lön imorn tror jag...).

Mina shopoholicfasoner håller i sig. Köpte både te OCH kaffe fast jag inte behövde varken det ena eller det andra. Köpte tortellini med OST som jag råkade lägga i Andrées påse!!!!!!! AARRGGHH, oh grymma värld! :(

Jag har haft långhelg som innebar studentfirade (GRATTIS OLIVIA och alla andra fina studenter, heja er <3) och massa trevligt tjöt. Både sol och regn. fylla och andra konstigheter.

Väl tillbaka i Oslo fattar jag inte riktigt vad som flugit i oss men i tisdags frostade av frysen. Eller snarare hackade bort all is i frysen med en hammare...
Och idag har jag hälsat på grannen som bor i mitten som jag aldrig sett under tiden som jag stod fullt munderad i träningsdress med sopkvasten i högsta hugg i ett tappert försök att städa trappuppgången. Sjöng högt med mp3:n i örat också. Sådär lagom bra första intryck.
- Hej, jag heter Askungen, fast jag känner mig som Snövit så fort jag ska fram med dammtrasan.
- Hejhej... Jag ska städa nästa vecka, jag lovar.

Ah tjena. Våra fina grannar av det manliga könet har nog aldrig ens närmat sig dammtrasa och universalspray om du frågar mig.

Annars är Ebba tydligen expert på att suga upp saker när hon dammsuger (vilken tur!) och jag har gått ännu mer i vikt. Båda är lite solbrända och jag håller dessutom på att räkna ner de 6 få kvarvarande dagarna till min semester. Halleluhja! Livet leker som fiskarna i havet.




"ICEBERG RIGHT AHEAD!!"

Inga kommentarer: